Pagina 1 van 1
annulatie bestelling en herbestelling
Geplaatst: 18 feb 2009 19:28
door nadia 1600
Hallo,
Begin nov08 heb ik een bestelling geplaatst voor gordijnen met leveringstermijn van max 3 weken.
Bij elk contact bleek er een probleem met de stof te zijn en na 3 maanden heeft de winkel zelf voorgesteld om de boel te annuleren en een nieuwe bestelling met een andere stof te plaatsen. Dit heb ik vorige week gedaan : zelfde model met een leuker stofje dan m'n eerste bestelling. Tot 3 dagen later de zaak mij verwittigd heeft dat mijn bestelling van nov08 binnen was...
Zij beweren nu dat ik verplicht ben om de originele bestelling van nov08 te aanvaarden. Kan dit ??
Alvast bedankt,
nadia
Geplaatst: 18 feb 2009 21:23
door Gebruiker34
Als er een bestelbon bestaat en je hebt geen bewijs waaruit blijkt dat zij met die annulatie instemden, dan kunnen ze je inderdaad verplichten om toch te betalen voor datgene wat je besteld had, of vragen ze schadevergoeding.
Geplaatst: 19 feb 2009 10:02
door Gebruiker34
Desgewenst kan ik je enkele tips geven om zulke problemen in de toekomst te voorkomen.
Geplaatst: 19 feb 2009 19:48
door nadia 1600
Dag Walter,
Uiteindelijk is het initiatief van hun gekomen, maar ja, ik heb inderdaad niets in handen dat bewijst dat de bestelling werd geannuleerd...
Toen ik naar een copie vroeg, kon dit niet, want het was bestemd voor interne administratie.
Rekening houdend met je reactie, zal ik zeker om m'n strepen staan om de "nieuwe" bestelling te annuleren en hiervan in elk geval een copie te ontvangen, anders heb ik misschien binnen een 3tal weken de plicht om deze bestelling ook te aanvaarden en zit ik met twee gordijnen...
Bedankt voor je reactie. Wat zijn trouwens je tips hieromtrent?
Alvast bedankt,
nadia
Geplaatst: 19 feb 2009 21:22
door Gebruiker34
Dag Walter,
Uiteindelijk is het initiatief van hun gekomen, maar ja, ik heb inderdaad niets in handen dat bewijst dat de bestelling werd geannuleerd...
Toen ik naar een copie vroeg, kon dit niet, want het was bestemd voor interne administratie.
Rekening houdend met je reactie, zal ik zeker om m'n strepen staan om de "nieuwe" bestelling te annuleren en hiervan in elk geval een copie te ontvangen, anders heb ik misschien binnen een 3tal weken de plicht om deze bestelling ook te aanvaarden en zit ik met twee gordijnen...
Bedankt voor je reactie. Wat zijn trouwens je tips hieromtrent?
Alvast bedankt,
nadia
Dan had je meteen zelf moeten zorgen voor een schriftelijke bevestiging. Als het bedrijf hier niet op reageerde, dan had je alvast een mooi bewijs. Toch is opletten de boodschap. Om je zelf in te dekken, is het van groot belang hoe u de fax formuleert. Het is dus van groot belang dat je precies en uitdrukkelijk bevestigt wat er afgesproken werd. Zeg niet:
Hierbij annuleer ik de bestelling (bestelbon nr. …) die ik op (datum) bij u plaatste. Hierin staat enkel dat JIJ de bestelling wenst te annuleren. Er staat echter niet dat het bedrijf hiermee heeft ingestemd. En dat is nu juist van belang om jezelf in te dekken.
Zeg wel:
Ik verwijs naar ons telefonisch onderhoud van (datum). Ik bevestig hierbij dat wij alsdan overeenkwamen om mijn bestelling (bestelbon nr. …) van (datum) te annuleren.
Geplaatst: 20 feb 2009 16:31
door evgoeth
Ik zou het zelfs nog ietsje anders formuleren, in de zin van :
'Ik verwijs hierbij naar ons telefoongesprek van 'datum', waarin u mij vertelde dat er een probleem is ontstaan bij de door mij bestelde gordijnen en waarin u voorstelde om de door mij gemaakte bestelling kostenloos te annuleren en een nieuwe te plaatsen.
Ik geef hierbij mijn akkoord om deze bestelling kostenloos te annuleren en ik plaats zo spoedig mogelijk een nieuwe.
Indien ik niks meer van u hoor, dan ga ik er van uit dat deze zaak verder in orde is.'
Ik zou er eerder zoiets van maken ...
Geplaatst: 20 feb 2009 17:37
door Gebruiker34
Perfect.

Geplaatst: 12 feb 2012 13:12
door nadia 1600
Dankzij deze tips zal het mij geen tweede keer meer overkomen.
Dank je wel!
Re:
Geplaatst: 12 feb 2012 17:33
door xena
Dankzij deze tips zal het mij geen tweede keer meer overkomen.
Dank je wel!
ik vermoed toch van wel
bij overeenkomsten zorg je best dat je meteen een schriftelijk bewijs hebt ipv naderhand met een fax naar een telefoongesprek te verwijzen