Dinsdagavond 22-11 koop ik in de Makro Deurne een notebook van Packard Bell.
Woensdag ben ik zowat een hele dag bezig geweest met software installeren en configureren, maar plots "ziet" de computer de dvd-lezer niet meer, waardoor ik geen enkele cd of dvd nog kan lezen.
Omdat dit al de eerste dag een heel ernstig probleem is, ga ik direct naar de Makro met het verzoek om terugbetaling. Daar zegt men echter dat het toestel binnen moet voor herstelling bij Packard Bell. Ik zeg dat ik dat niet wil (ik heb juist een anderhalf jaar oude HP computer terug opgehaald na een maand herstelling en die bleek NIET hersteld te zijn!), omdat ik niet weken wil wachten op een herstelling van een fundamenteel gebrek dat zich al de eerste dag voordoet: dit is gewoon een produkt dat NIET deugt. Ik vraag opnieuw terugbetaling. De verantwoordelijke wordt erbij gehaald en die zegt dat hij ?zijn? geld ook niet terugkrijgt van Packard Bell, dus terugbetalen kan niet. Ik dring aan om met Packard Bell contact op te nemen, hetgeen gebeurt, maar daar zegt men dat dit een zaak is tussen mij en de verkoper (Makro) en dat zij alleen instaan voor reparatie tijdens de garantieperiode.
Ik heb dan met de klantendienst van Packard Bell telefonisch een aantal dingen uitgeprobeerd, maar niets hielp (telefoontje van bijna een uur ? 45 cent per minuut!). Uiteindelijk heb ik de PC helemaal ?gerestored? (dus in ?oorspronkelijke? staat gebracht), waardoor ik alles wat erop stond wel weer kwijt was, en toen werkte de dvd-drive eindelijk terug?
Donderdag en vrijdag ben ik weer zowat de hele dag bezig geweest met configuratie en installatie van de voor mij noodzakelijke software (ik ben zelf docent informatica). Alles werkt naar behoren. Wanneer ik zaterdag echter de notebook aanzet, is de dvd-drive plots weer NIET beschikbaar.
Ik vind dat dit absoluut niet kan en rekende er daarom ook op om mijn geld gewoon terug te krijgen. Ik heb helemaal geen vertrouwen meer in dit product, noch in Packard Bell. Zelfs al wordt dit weer even opgelost, wat is het dan binnen enkele dagen? Ik heb nu al enkele dagen tijd verloren, en ben ten einde raad.
Wat zijn mijn rechten hier eigenlijk? Kan ik geen terugbetaling eisen? En hoe moet ik dat eventueel doen om juridisch ?correct? te handelen?
Graag spoedig antwoord.