Nieuwe keuken

KimSe
Topic Starter
Berichten: 697

Nieuwe keuken

#1 , 20 dec 2021 18:06

Beste allen,

In juni 2017 sloten wij een contract voor een nieuwe keuken, te plaatsen binnen een termijn van 3 jaar, prijsvast voor een termijn van 3,5 jaar (staat letterlijk zo op de documenten)

Door corona is dit zowel bij de verkoper als bij ons op de achtergrond geslopen.

Na contacten in september/oktober wilden ze ons ofwel een schadevergoeding laten betalen voor ontbinding van het contract, ofwel lieten we het contract in uitvoering (zij stelden zelf voor de voorwaarden te verlengen met een jaar).
We willen nog steeds de nieuwe keuken dus een 2tal weken geleden zijn we het dossier opnieuw gaan bespreken...
Uiteraard zijn de toestellen ondertussen aan een nieuwe versie toe,... enz...
Ik krijg nu een mail met overzicht van de nieuwe toestellen met een overzicht van hetgeen we besproken hebben...

En een cadeautje van 8.000euro meerprijs! Wegens prijsstijgingen sinds 2017!

Kan dit zomaar?
Ik begrijp dat corona en zijn gevolgen voor iedereen onvoorzien is, maar we hadden een vaste prijs voor 3,5jaar...
Ik kan leven met iéts extra... maar 8000euro... voor een keuken van 15.000euro is een prijsstijging van 50%!

Ik hoop op wat geruststelling...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 20 dec 2021 18:12

De termijn voor vaste prijs is hier duidelijk overschreden, dan kunt u zich daar niet meer op beroepen tenzij de fout bij de verkoper ligt.

Hetgeen u van spreekt is niet ongebruikelijk, de laatste jaren zijn de grondstofprijzen enorm gestegen. Zie bv. https://www.hln.be/woon/prijsstijgingen ... ~a3004528/

KimSe
Topic Starter
Berichten: 697

#3 , 20 dec 2021 18:17

De termijn voor vaste prijs is hier duidelijk overschreden, dan kunt u zich daar niet meer op beroepen tenzij de fout bij de verkoper ligt.

Hetgeen u van spreekt is niet ongebruikelijk, de laatste jaren zijn de grondstofprijzen enorm gestegen. Zie bv. https://www.hln.be/woon/prijsstijgingen ... ~a3004528/
Tenzij de fout bij de verkoper ligt...
Na de opmetingen hebben we niks meer van de verkoper vernomen tot in oktober van dit jaar... ook ruim buiten termijn dus...

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 20 dec 2021 18:41

Hebt u zelf iets gedaan om de verkoper te contacteren? Uw had een vaste prijs die ging aflopen, hebt u dan nooit aan de verkoper gevraagd om de keuken tijdig te leveren? Wat zegt het contract over laattijdige levering?

Het beste lijkt mij dat u een onderling akkoord kan bereiken om het contract te verbreken als u de meerprijs niet wil betalen.

Terug naar “Consumenten Koop”