#1 , 09 dec 2021 13:39
Hallo,
Ik heb een aantal fitness producten besteld bij een Nederlands bedrijf. Bij levering bleek 1 van de producten beschadigd te zijn.
Stuurde een e-mailtje, en men zei om eventueel een gedeeltelijke terugbetaling te doen. Ik stemde hierbij in, maar voor dit gebeurde had men al een nieuw item ongevraagd opgestuurd.
Ondertussen was er tijd verstreken (het beschadigde product was teruggestuurd maar opnieuw richting m'n huis gestuurd) - hier was ik in fout....
Ik email opnieuw en vraag een retour label zodat alles goed loopt bij terugzending, en ze hun beschadigd product terug hebben.
Ondertussen had het bedrijf al een nieuwe factuur gemaakt met beschadigd product erbij (aan nieuwprijs), er van uitgaande dat ik het wilde houden.
En vertelde men me dat er incasso kosten komen, direct na m'n emailtje voor retour:
"Als wij het openstaande bedrag niet binnen de hiervoor gestelde termijn hebben ontvangen, dragen wij de vordering ter incasso over aan DAS Incasso. In dat geval komen de buitengerechtelijke incassokosten voor uw rekening. Deze incassokosten bedragen € 40,00, het maximale bedrag conform de wet maximering incassokosten."
Ookal breng ik het product terug. Tevens ik heb nooit een email of brief van een incasso bureau zelf gekregen ik zag dit juist in een bijlage van het bedrijf hun email (ze hadden niet vermeldt dat er een bijlage was of iets vermeld van een incasso bureau of termijn).
Waar ben ik in fout, en waar het bedrijf?