Telenet misleiding

TDK36
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Telenet misleiding

#1 , 09 dec 2021 13:06

Wij zijn al jaren bij Telenet.
In het begin zal al wel zeker 10 jaar geleden zijn hadden wij een contract afgesloten ( TV, bel,internet ). Wij hadden toen een extra zenderpakket waarvoor wij tot ons laatste factuur verleden mand 6,95 € betaalde. Het gaf ons 6 extra zenders waar wij dagelijks naar keken. Maar nu viel verleden week mijn digicorder uit.
Ik ga ermee naar een Telenetcenter en deze ruilen hem om tegen een TV box zonder verdere informatie of dergelijke. Ik heb duidelijk gezegd dat mijn abonnement niet moest veranderd worden en dat was geen probleem. Na installeren TVbox komt de aap uit de mouw. Aan de TV box zitten bepaalde aansluitingen niet meer dus mijn soundsysteem werkt nimmer naar behoren. Verder zijn plots de zenders verdwenen die ik normaal gezien van mijn extra zenderpakket had. Even bellen naar Telenet. Telenet zegt dat dit komt omdat de naam van het extra zenderpakket al jaren nimmer bestaat en omdat er een omruil geweest is met TVbox. Vreemd want telenet rekende tot het vorige factuur nog steeds het bedrag aan voor het extra zenderpakket tevens stond ook de naam van het extra zenderpakket nog op het factuur. Kan dit eigenlijk zomaar dat men plots zenders verwijderd uit mijn abonnement? Heb al gebeld naar Telenet konden niets doen, klachtenformulier ingevuld geen contact gehad.
Er is wel een oplossing om de zenders terug te krijgen dat is dat ik dan plots een ander zenderpakket moet nemen wat me bijna 26 € zal kosten.
Mijn vraag dus of dit wettelijk kan? Kan ik mij beroepen op herroepingsrecht ? Maar mss dat ik hiermee ook nog niet de extra zenders terug krijg.
Hier wil ik ook de mensen waarschuwen.

Wat kan ik nog doen??
Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jo23

#2 , 10 dec 2021 17:34

https://www.ombudsman.be/nl/ombudsmanne ... mmunicatie

Telenet heeft een quasi monopolie... veel bla, bla en reclame maar weinig respect voor gebruikers die al lang klant zijn.

TDK36
Topic Starter

#3 , 22 dec 2021 13:22

Jo23 klopt volledig wat je zegt. Tot drie maal toe gebeld. Ze gingen overleggen een een oplossing zoeken+ Terugbellen. Tot op heden niet gebeurt dat terug bellen.
@ inuzuma. Die zenders van dat extra zenderpakket werkte zeker nog tot ik de omruil deed eigenlijk was het geen omruil ze hebben mij direct een tvbox in de plaats gegeven dus ik dacht dat de digicorders nimmer beschikbaar waren. Telenet beweerd dat dat extra zenderpakket al jaren nimmer bestaat . Dit kan niet want het extra zenderpakket is tot verleden maand nog altijd gefactureerd. Ze hebben mij ook niooit geinformeerd dat dat pakket zou ophouden te bestaan.

Reclame

mava105

#4 , 22 dec 2021 16:01

Ben al van bij de aanvang bij Telenet en nog steeds zeer tevreden. Bij problemen steeds een snelle en goede respons gehad. Helpdesk heeft me altijd goed en deskundig geholpen, en als het niet was opgelost, terugbellen. Hangt er vanaf hoe goed je uw probleem overbrengt en uitlegt via de telefoon.
En niet dat ik nooit problemen heb gehad. Bij het terugbrengen van mijn digicorder werd me vergeten een ontvangstbewijs te overhandigen, waardoor ik einde maand de huur van 2 digicorders op mijn rekening kreeg. Op een paar dagen was het opgelost en geld terug gestort, met als excuus een maand lang gratis films kijken. :D

TheJudge007

#5 , 22 dec 2021 16:59

Ben al van bij de aanvang bij Telenet en nog steeds zeer tevreden. Bij problemen steeds een snelle en goede respons gehad. Helpdesk heeft me altijd goed en deskundig geholpen, en als het niet was opgelost, terugbellen. Hangt er vanaf hoe goed je uw probleem overbrengt en uitlegt via de telefoon.
Klopt niet, maar laten we zeggen wat je zoal bij Telenet neemt, of waar je op geabonneerd bent, dat daar de problemen ontstaan.
1) Neem bv het probleem met de digicard waarbij je zogezegd geen decoder meer nodig hebt. Digikaart moest aangekocht worden, dus dat geld ben je kwijt en na 2 jaar vervalt de waarborg uiteraard. Mijn digikaart werkte plots niet meer nadat de waarborg vervallen was. Het heeft mij wel een 30-tal telefoontjes gekost en tijd + heen en weer geloop naar Telenet winkels. Niemand wist dat de toegang tot die kaartjes (het gebruik ervan) na enkele maanden niet gebruikt geweest te zijn, vanuit de centrale word geblokkeerd. Had dus bijna een nieuw gekocht. Ondertussen digicorder gehuurd. Nu werkt die digicorder af en toe niet en dacht ik, ik schakel tijdelijk over naar dat digikaartje. Niet dus want ondertussen terug buiten werking gezet vanuit de centrale.
2) Het issue dat die digicorders moedwillig niet hersteld worden maar men een nieuwe moet huren of kopen. Weg alle opnames uit de oude dus want men wil de content niet overzetten (in de tijd dat de digicorders nog uitgerust waren met een HD, nu is dat "in de cloud") of de HD's uitwisselen.
3) Als je iets te vlug met het interactief menu werkt krijg je steevast de melding dat je je antennekabel aansluiting moet nazien, wat uiteraard niet klopt maar de software programmeurs hebben blijkbaar enkel dit soort foutieve meldingen ingesteld.
4) Ik kan zo nog een tijdje doorgaan, maar daar is dit soort forum niet zo geschikt voor dacht ik.

mava105

#6 , 22 dec 2021 19:50

Ik heb het volledige pakket dat Telenet aanbiedt.(internet, TV en telefonie ((vast en mobiel)) Ben zeer tevreden over mijn TV box en het is eeb zeer grote verbetering tegenover de digicorder. Je kan tot 8 programma's GELIJKTIJDIG opnemen (probeer dat maar eens met uw digicorder) Was bij de proefpersonen voor de TV box, en heb er nooit problemen mee gehad. Wel diverse zaken voor verbetering doorgegeven, die binnen de week werden ls ze relevant waren en er meer deelnemers hun beklag overmaakte
Mijn zoon had voordien Telenet, maar na een verhuis werd dat Proximus, omdat in die gemeente geen Telenet was. Doorlopend klachten en problemen. Van zodra Telenet er aanwezig was heeft hij veranderd.

Jo23

#7 , 23 dec 2021 13:32

Telenet heeft een oligopolie en is voor meer dan de helft eigendom van het Amerikaanse telecombedrijf Liberty Global. De royale jaarlijkse dividenden worden gefinancierd door elk jaar de prijs sterk te verhogen of duurdere formules aan klanten op te dringen. Het bedrijf biedt het hoogste dividendrendement op de Brusselse beurs in zijn geheel... België is één van de duurste landen in Europa voor internet en telefonie. Dus ga gerust eens kijken bij de concurrentie maar tarieven zoals in onze buurlanden zal men niet vinden.

De klantendienst wordt uitbesteed aan call centers en de kwaliteit is navenant. Testaankoop heeft zelfs een aparte klachtenbox voor Telenet...
https://www.test-aankoop.be/klagen/bedr ... /100000100

https://www.oblis.be/nl/news/2021/11/07 ... a-9-553192

https://economie.fgov.be/nl/themas/onli ... et-tv-durf

Terug naar “Consumenten Koop”