Wij zijn al jaren bij Telenet.
In het begin zal al wel zeker 10 jaar geleden zijn hadden wij een contract afgesloten ( TV, bel,internet ). Wij hadden toen een extra zenderpakket waarvoor wij tot ons laatste factuur verleden mand 6,95 € betaalde. Het gaf ons 6 extra zenders waar wij dagelijks naar keken. Maar nu viel verleden week mijn digicorder uit.
Ik ga ermee naar een Telenetcenter en deze ruilen hem om tegen een TV box zonder verdere informatie of dergelijke. Ik heb duidelijk gezegd dat mijn abonnement niet moest veranderd worden en dat was geen probleem. Na installeren TVbox komt de aap uit de mouw. Aan de TV box zitten bepaalde aansluitingen niet meer dus mijn soundsysteem werkt nimmer naar behoren. Verder zijn plots de zenders verdwenen die ik normaal gezien van mijn extra zenderpakket had. Even bellen naar Telenet. Telenet zegt dat dit komt omdat de naam van het extra zenderpakket al jaren nimmer bestaat en omdat er een omruil geweest is met TVbox. Vreemd want telenet rekende tot het vorige factuur nog steeds het bedrag aan voor het extra zenderpakket tevens stond ook de naam van het extra zenderpakket nog op het factuur. Kan dit eigenlijk zomaar dat men plots zenders verwijderd uit mijn abonnement? Heb al gebeld naar Telenet konden niets doen, klachtenformulier ingevuld geen contact gehad.
Er is wel een oplossing om de zenders terug te krijgen dat is dat ik dan plots een ander zenderpakket moet nemen wat me bijna 26 € zal kosten.
Mijn vraag dus of dit wettelijk kan? Kan ik mij beroepen op herroepingsrecht ? Maar mss dat ik hiermee ook nog niet de extra zenders terug krijg.
Hier wil ik ook de mensen waarschuwen.
Wat kan ik nog doen??
Bedankt