herroeping oplevering

Bamispami
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

herroeping oplevering

#1 , 27 nov 2021 23:47

Mijn badkamer werd recent geplaatst met diverse gebreken (verkeerde artikels, een artikel kon niet geplaatst worden omdat de sanitairwinkel nagelaten had hiervoor een technisch plan op te maken, onvolledige artikels zoals badkraan zonder aansluiting handdouche, slordigheden). Nadat ik de sanitairwinkel hierover per e-mail ingelicht heb, kwamen 2 verkopers aan huis. Deze waren verbaal intimiderend en hebben een document opgesteld welk ik moest tekenen. Achteraf gezien is dat document zwaar in mijn nadeel. Nadat ik mijn paraaf zette, heeft de verkoper nog een vakje onderaan "oplevering" aangevinkt.

Onmiddellijk daarop heb ik de sanitairwinkel aangetekend in gebreke gesteld met opsomming van alle gebreken. Ook heb ik in deze ingebrekestelling het document waarvan sprake hierboven, gedeeltelijk herroepen.

Nu ontvang ik een aangetekende brief van hun advocaat. Deze stelt dat mijn ingebrekestelling niet meer relevant is, daar ze is voorafgegaan door het document hierboven. Door de oplevering zijn alle zichtbare gebreken gedekt stelt deze.

1/ Klopt het dat deze winkel geen rekening moet houden met mijn ingebrekestelling?
2/ Geldt voor mij het herroepingsrecht voor het document, wat later benoemd wordt als "oplevering"? Dit document werd bij mij thuis ondertekend en ik moet overrompeld geweest zijn door deze verkopers.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2021 08:19

Een document aanpassen na ondertekening is valsheid in geschrifte en uiteraard niet toegelaten.

Begrijp ik juist dat het aanduiden dat het de oplevering betreft bij jou thuis gebeurd is en dus ook op jouw exemplaar nog zo aangeduid is? Dat maakt het natuurlijk niet evident om iets te bewijzen.

Wat dacht jij dan dat er ondertekend werd? Wat staat er op het document?

Mogelijk moet je dit eens laten lezen door iemand om in te schatten waarmee je akkoord bent gegaan.

Bamispami
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2021 09:59

Ik kan dat inderdaad nooit bewijzen...

Bovenaan dat document staat "contactrapport". Ik dacht dat ze gewoon kwamen kijken naar mijn opmerkingen en op dat document de omschreven hoe ze het gingen oplossen. Onderaan dat document staan in kleinere letters met keuzevakje dingen als "service, werkbezoek, oplevering, andere" Na mijn handtekening heeft de verkoper het vakje voor oplevering aangevinkt en vervolgens mijn exemplaar gegeven, waarop dat vakje dan ook is aangeduid (doordruk). Mijn frank hierover viel pas later toen ze al weg waren...

Vervolgens heb ik hen aangetekend in gebreke gesteld omwille van de vele tekortkomingen en heb ik de meest nadelige items uit hun document herroepen.

Geldt het herroepingsrecht in deze of gaat hun document voor en moeten ze geen rekening meer houden met mijn ingebrekestelling en herroeping?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”