Mijn badkamer werd recent geplaatst met diverse gebreken (verkeerde artikels, een artikel kon niet geplaatst worden omdat de sanitairwinkel nagelaten had hiervoor een technisch plan op te maken, onvolledige artikels zoals badkraan zonder aansluiting handdouche, slordigheden). Nadat ik de sanitairwinkel hierover per e-mail ingelicht heb, kwamen 2 verkopers aan huis. Deze waren verbaal intimiderend en hebben een document opgesteld welk ik moest tekenen. Achteraf gezien is dat document zwaar in mijn nadeel. Nadat ik mijn paraaf zette, heeft de verkoper nog een vakje onderaan "oplevering" aangevinkt.
Onmiddellijk daarop heb ik de sanitairwinkel aangetekend in gebreke gesteld met opsomming van alle gebreken. Ook heb ik in deze ingebrekestelling het document waarvan sprake hierboven, gedeeltelijk herroepen.
Nu ontvang ik een aangetekende brief van hun advocaat. Deze stelt dat mijn ingebrekestelling niet meer relevant is, daar ze is voorafgegaan door het document hierboven. Door de oplevering zijn alle zichtbare gebreken gedekt stelt deze.
1/ Klopt het dat deze winkel geen rekening moet houden met mijn ingebrekestelling?
2/ Geldt voor mij het herroepingsrecht voor het document, wat later benoemd wordt als "oplevering"? Dit document werd bij mij thuis ondertekend en ik moet overrompeld geweest zijn door deze verkopers.