Koper op 2dehands.be heeft na 4mnd nog niet alles opgehaald

robert1701
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Koper op 2dehands.be heeft na 4mnd nog niet alles opgehaald

#1 , 14 nov 2021 10:37

Hello,

4 maanden geleden verkocht ik een oldtimer met een heleboel onderdelen.
De wagen werd snel opgehaald, maar de koper ging nog terugkomen om de onderdelen op te halen. Na meerdere keren te vragen wanneer hij ze ophaald, was er altijd wel een uitvlucht.
Bijkomend probleem, de garagebox waar de onderdelen liggen, zou overgenomen worden door mijn schoonbroer, maar zolang ze niet leeg is, is dat nog niet kunnen doorgaan en zit ik nog met het betalen van de huur.
Er is spijtig genoeg geen uiterste ophaaldatum op papier gezet.
Ik heb in de afgelopen week een bericht gestuurd via 2dehands.be dat alles ten laatste dit weekend moest opgehaald worden. De berichten zijn gelezen, maar ik krijg geen antwoord. Ik heb gisterenavond nog een bericht gestuurd dat als het vandaag niet opgehaald wordt, het morgen naar de schroothandel gaat. Ook heb ik gevraagd, als hij ze niet meer wil, dit in een e-mail moet laten weten.
Wat kan en mag ik nu doen?
Wij hebben de plaats in de garage onmiddellijk nodig. NU!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 nov 2021 12:11

Stuur hem aangetekende brief waarin je hem mededeelt dat, indien de stukken niet tegen datum x zijn opgehaald, je de garage zal laten leegmaken door een opkoper van oud ijzer.
Stuur hem die brief met ontvangstbewijs. Dan ben je safe, en kan hij u niets meer doen. Hij is diegene die nalatig was.

freelance
Berichten: 2615

#3 , 14 nov 2021 14:25

Een adres is niet altijd beschikbaar op tweedehands .
Berichten VIA tweedehands ( die duidelijk gelezen werden ) kunnen eventueel als bewijs dienen voor TS dat de verkoper aangemaand is geweest , maar niet geinteresseerd is .
Indien geen adres : ( laten ) opruimen die zooi .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2320
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 nov 2021 15:08

Via 2e hands heb je inderdaad gewoonlijk geen adres van de koper in geval van afhaling.

Je hebt een ultimatum gesteld dat je het gaat wegdoen. Doe dit dan ook. Kans dat je de verkoper nog hoort is miniem. Anders zeg je dat je hem toch verwittigd had.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 14 nov 2021 16:18

Op 2de hands kan je ook contact met de koper opnemen via chat. Laat hem daar weten dat de boel opgeruimd wordt als hij hem niet komt ophalen binnen de 7 dagen

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#6 , 16 nov 2021 19:14

Ik neem aan dat je bij verkoop van een voertuig wel een verkoopovereenkomst opmaakte met de koper en dat daarop zijn gegevens terug te vinden zijn? Dus doen zoals Mava zegt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Consumenten Koop”