Kan (mag) een energieleverancier contract veranderen?

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Kan (mag) een energieleverancier contract veranderen?

#1 , 29 okt 2021 10:33

Beste mensen,

Wij zijn al sinds 2012 bij dezelfde energieleverancier ( begint met E en eindigt op co).
Juist ontdekt dat ons gas contract variabel geworden is in 2019 ondanks wij in 2012 voor gas en elektriciteit een vast contract hadden gekozen.
Wij hebben dus sinds 2019 steeds keurig betaald maar wisten niets af van die wijziging!
Mijn vraag is nu of dit zomaar kan zonder de mensen te verwittigen of te vragen.
Ik heb al met de energieleverancier gemaild maar ze draaien rond de pot en krijg geen duidelijk antwoord op mijn vraag.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 okt 2021 12:30

Dat moet je toch gezien hebben als je steeds een ander bedrag dient te betalen.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#3 , 29 okt 2021 13:32

Dat moet je toch gezien hebben als je steeds een ander bedrag dient te betalen.
Neen want ons voorschot is een heel jaar hetzelfde gebleven.
Het viel ons op omdat we over een week een mail kregen om ons voorschot aan te passen om zo een gepeperde afrekening te vermijden.

Reclame

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#4 , 29 okt 2021 13:42

Heb eens vlug door mijn Fakturen gebladerd en elk jaar was er een klein verschil dat we moesten betalen als voorschot maar nooit niet meer dan 30€ voorschot verschil tov het andere jaar. Nu meer dan 100€ bijbetalen sinds de mail. Dus ipv 137€ naar 240€. En zo is het ons opgevallen door dit even na te kijken.

Let op. We hoeven dit voorschot niet te wijzigen maar is om hoge eindafrekening te vermijden.

Terug naar “Consumenten Koop”