X

Streep
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

X

#1 , 04 okt 2021 21:04

Beste,

Omwille van corona en het sluiten van de fitness centra heb na een lange periode van niet sporten mijn mijn toenmalig lidmaatschap opgezegd op 6 nov 2020.
Hiervan heb ik een bevestiging mail gekregen op dezelfde dag om 15:53 zie hieronder,
Hi ...,

Hierbij de bevestiging van je opzegging. We vinden het super jammer dat je stopt bij X maar zijn blij dat we onderdeel mochten zijn van jouw fitnessreis.

Hier een overzicht van jouw opzegging:
Naam lidmaatschap: XPremium (-K)
Einddatum lidmaatschap: 29/12/2020
Datum opzegging: 6/11/2020
Heb je nog vragen, ben je op zoek naar inspiratie of wil je op de hoogte blijven van acties, kijk dan op .

Bedankt dat je lid bij ons was en hopelijk zien we je nog eens!

Team X/quote]


Nadien merk ik dat X onrechtmatig gelden van mijn rekening haalt op 30.06.2021 / 28.07.2021 / 25.08.2021
Zonder dat ik X daar toelating voor gegeven heb.

zodra ik dit opgemerkt heb heb ik via de bank mijn onrechtmatig betaalde gelden terug gevorderd.
en via de site meteen gaan kijken waarom er geld van mijn rekening werd gehaald.

daar bleek mijn lidmaatschap plots weer actief te zijn, en ik heb meteen opnieuw dat lidmaatschap opgezegd.
wederom heb ik hier een bevestigingsmail van gekregen.

alsook heb ik zeer moeizaam contact met X kunnen opnemen om dit voorval uit te leggen . daar kan men uiteraard enkel de laatste opzegging van het lidmaatschap terug vinden.


en doet men alsof ik helemaal niets opgezegd had op 6 nov 2020 . ondertussen proberen ze mij via aanmaningen en afdreigingen. mijn teveel betaalde gelden terug te vorderen.

ik heb ondertussen al meermaals contact gehad met en via hun website de chat optie
het is namelijk onmogelijk om telefonisch contact te krijgen met X
en ik heb de indruk dat men het hiervoor doet.

graag had ik advies over hoe dit verder aan te pakken.

ik heb ondertussen al aan verschillende diensten van X de bevestigings mail terug doorgestuurd.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik verantwoordelijk kan gesteld worden voor het feit dat X zijn administratie niet op orde heeft.

Mvg. Ik

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 04 okt 2021 21:44

hun aangetekend in gebreke stellen en hun er op wijzen dat uw abonnement reeds op datum van 6/11/20 werd opgezegd en dat dit ook zo bevestigd werd.

zet er ook in dat indien ze u blijven lastig vallen met ongegronde eisen u klacht zal neerleggen wegens onder andere belaging

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 04 okt 2021 22:24

Moet TS wel actie ondernemen? Behalve het domiciliëringsmandaat blokkeren in zijn bankapp.
Hij heeft bewijs van opzeg, dus laat die fitnesszaak maar de rechtszaak opstarten als ze het zover willen laten komen, niet?

Reclame

Streep
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 okt 2021 16:44

Aangetekend in gebreken stellen hoe doe ik dat dan?
een brief zelf opstellen een aangetekend versturen in plaats van een e-mail te sturen dan ?
of best laten opstellen door een advocaat?

Bedankt voor jullie reacties alvast.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 06 okt 2021 10:31

Moet TS wel actie ondernemen? Behalve het domiciliëringsmandaat blokkeren in zijn bankapp.
Dat kan niet meer :
Een SEPA-domiciliëring is een Europese domiciliëring die sinds 2014 de Belgische domiciliëring vervangt. Sinds deze invoering worden domiciliëringen niet meer door je bank maar door je leverancier beheerd en dien je deze ook bij hem stop te zetten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 07 okt 2021 20:28

Moet TS wel actie ondernemen? Behalve het domiciliëringsmandaat blokkeren in zijn bankapp.
Dat kan niet meer :
Een SEPA-domiciliëring is een Europese domiciliëring die sinds 2014 de Belgische domiciliëring vervangt. Sinds deze invoering worden domiciliëringen niet meer door je bank maar door je leverancier beheerd en dien je deze ook bij hem stop te zetten.
Ik zei blokkeren, niet schrappen.
Domiciliëringen kan iedereen gewoon schrappen (en terugvorderen tot 8 weken na vordering zonder dat je veel moeite moet doen).
Het verschil zit er hem in: domiciliëring wordt aangeboden, bank zal het geld gewoon weigeren. Schuldeiser krijgt melding dat het geld niet binnengekomen is, maar het mandaat blijft bestaan en dus kan deze opnieuw proberen.

Terug naar “Consumenten Koop”