regenpomp

ganapathi tantra
Topic Starter
Berichten: 1340

regenpomp

#1 , 03 okt 2021 21:35

Valt een regenwaterpomp die onderdeel is van de vaste sanitaire installatie onder de normale 2 jarige consumentengarantie. De regenwatyerpomp is dus aangesloten op het buizenstel dat regenwater verdeelt naar toiletten en dergelijke. Juridisch blijkbaar een niet eenvoudige vraag
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 03 okt 2021 22:04

Waarom zou dit er niet onder vallen?

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 03 okt 2021 22:19

Waarom zou dat niet het geval zijn?
Mis ik iets?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

lukasi
Berichten: 1141

#4 , 04 okt 2021 08:40

Vormt de pomp een vaststaand, niet los te koppelen onderdeel van de installatie?
Of kan deze worden verwijdert met x st moeren zonder breek of kapwerk ?

Want ik vermoed dat je wil gaan naar de regel dat door plaatsing het bewuste onderdeel ( de pomp) onroerend wordt.
Ik vrees ervoor, vanaf je moet breken en kappen wordt het onroerend.
Raam in muur is door plaatsing onroerend.
Licht armatuur in de vloer is onroerend, lichtarmatuur tegen de wand kan onroerend maar ook roerend zijn.
De wijze van verwerking, bevestiging, plaatsing zal daardoor bepalen of het item roerend of onroerend is/wordt.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 04 okt 2021 09:17

Een regenwaterpomp is doorgaan ONroerend, want gekoppeld via moeren aan de installatie., en verbonden met de elektrische installatie via een stopcontact. De loodgieter die een dergelijke pomp via laswerken heeft verbonden aan de vaste installatie is een oen, ofwel een grote amateur of zelfbouwer.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 04 okt 2021 12:17

Onroerend...Maar daardoor vervalt de waarborg toch niet? Dat is toch de vraag die werd gesteld?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Consumenten Koop”