Beschadigd voorwerp online veiling catawiki

tibo100
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Beschadigd voorwerp online veiling catawiki

#1 , 19 sep 2021 21:01

Goeieavond

Afgelopen week kocht ik via de veilingwebsite Catawiki een fles wijn (betere fles van oudere jaargang).
Ik mocht deze vrijdag via DHL ontvangen en blijkt dat de kurk wijn doorlaat (als je de fles kantelt komt er een heel kleine hoeveelheid wijn uit).
Ik kocht mijn fles van een particuliere verkoper (via de veilingsite) en nergens stond dit gebrek omschreven in de advertentie.
Ik heb als vanzelfsprekend de verkoper en Catawiki reeds gecontacteerd.

De verkoper spreekt van transportschade (de fles zat in de originele houten box (die op zijn beurt wel goed was ingepakt) maar er was speling binnenin waardoor de fles dus in de houten box kon bewegen (geen schade aan de fles te zien). Verder was op de doos nergens vermeld dat het om een breekbaar item gaat noch een onder en bovenkant aangeduid wat in mijn opinie serieuze nalatigheid is van de verkoper.
De verkoper schuift de schuld momenteel van zich af en wacht op een vergoeding van Catawiki (die er nooit zal komen gezien hen niets te verwijten valt.
Welke rechten heb ik als koper bij het ontvangen van een product dat niet conform is (lees : wijn zal ondertussen volledig geoxideerd zijn)?

Alvast bedankt voor de hulp!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding