webwinkel komt afspraak niet na

Deksels
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

webwinkel komt afspraak niet na

#1 , 05 sep 2021 14:05

Ik heb een poos geleden iets besteld en extra betaald voor zondag levering.
Toen maandag avond het pakket nog niet ontvangen was heb ik contact gehad met de klanten dienst en zij hebben de bestelling, welke nog altijd als status 'klaarmaken voor verzending' voor mij geannuleerd en het geld teruggestort.

Echter heb ik het pakket alsnog ontvangen. Ik heb toen contact opgenomen met de klantendienst. En er zou later die week iemand terugbellen om een afspraak te maken om het pakket op te halen, omdat het op mijn adres overdag niet gaat daar ik dan naar mijn werk ben. Ik werd echter niet terug gebeld die week, maar kreeg de week erna wel een mail, met de vraag waar het pakket opgehaald mocht worden. Hierop heb ik het adres doorgegeven waar het pakket opgehaald mocht worden. Niet veel later krijg ik een mail dat het product niet opgehaald kan worden en dat ik dit moet binnenbrengen.

Gezien mijn werkuren is dit niet evident, daarnaast was afgesproken dat het pakket opgehaald zou worden. Ik heb terug contact opgenomen en dit aangegeven en gezegd dat ik er op sta dat de eerder gemaakte afspraken nagekomen worden. Het bedrijf wil hier echter niet op ingaan. Indien ik het pakket zelf geannuleerd had, of bij ontvangst zou willen terug sturen, dan had ik het pakket wel kunnen laten ophalen.

Nu heeft de webwinkel ook nog zonder mijn goedkeuring een nieuwe factuur opgesteld en dreigen met een incassobureau als ik deze niet betaal of het pakket retourneer. Uiteraard ben ik het hier niet mee eens.

Wat zijn in dit geval mijn rechten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 05 sep 2021 14:27

Het is geen onredelijke verwachting dat u het pakket zelf opstuurt. De kosten zijn echter voor de firma.

bambipower
Berichten: 1034

#3 , 05 sep 2021 16:35

Wie bepaallt wat redelijk is?

Persoonlijk vind ik het onredelijk. Je koopt iets online, omdat je dan de deur niet uitmoet. Dat kan door tijdstekort zijn, maar ook voor fysieke problemen, zoals invaliditeit/handicap. Voor beide zijn er geen oplossingen, tijd kan je niet toveren, en gezondheid nog minder

En het is al helemaal onredelijk, als ze iets gaan factureren, wat je niet besteld hebt. Dat noem ik al machtsmisbruik.

Ik zou een ingebrekenstelling sturen, voor de onterechte factuur.

Via verschillende koeriersdiensten, kan het bedrijf het pakket laten afhalen. Niet echt moeilijk, maar kost extra. Pech voor de webwinkel, maar de fout ligt bij hun.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 sep 2021 16:47

T.S. heeft iets besteld, heeft het geld dat werd betaald terug ontvangen, heeft bestelde toch ontvangen. Hij heeft dus een pakket ontvangen dat tot op heden nog niet betaald werd. De enige mogelijkheid die dus nog rest is of het pakket betalen of het pakket terugbezorgen. Er is in dit geval helemaal geen sprake van een onterechte factuur.
Misschien eens lezen: https://www.ombudsmanvoordehandel.be/nl ... n/levering
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

bambipower
Berichten: 1034

#5 , 05 sep 2021 16:51

Tuurlijk een onterechte factuur. Persoon heeft het nooit besteld.... anders stuur ik morgen iedereen een koekske, met factuur bij. Zo werkt het niet...

En verkeerde pakske kan bedrijf laten ophalen, met de juiste koeriersdienst. Bpost doet dat niet, maar anderen wel. Kan dat webwinkel met bpost werkt, maar moeten ze maar een uitzondering maken.

LYNX XX
Berichten: 2501
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 sep 2021 17:07

#4 Marcus : is terecht.
TS heeft een product besteld en betaald. Reclameert goederen niet ontvangen. Leverancier betaalt terug.
Maar TS ontvangt het even later. Dus heeft het gevraagde pakje maar onbetaald. Ofwel heeft TS het nodig en dan betaalt hij, ofwel moet hij het niet meer hebben en zend het terug. Leverancier stuurde factuur omdat goederen wel geleverd zijn.

bambipower
Berichten: 1034

#7 , 05 sep 2021 17:11

Het pakje stond nog ’klaarmaken voor verzending’. Gelieve ts zijn openingspost goed te lezen.

En nu krijgt hij het 2x opgestuurd, 2x gefactureerd en heeft het maar 1x besteld

LYNX XX
Berichten: 2501
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 sep 2021 17:54

Het pakje stond nog ’klaarmaken voor verzending’. Gelieve ts zijn openingspost goed te lezen.

En nu krijgt hij het 2x opgestuurd, 2x gefactureerd en heeft het maar 1x besteld
Ik herlees topic en zie geen spoor van 2 leveringen noch 2 facturen.
zending KLAARMAKEN VOOR VERZENDING, geannuleerd en geld teruggestort.

Intussen ontvangt TS het pakket wel en een factuur. Volgens mij 1 pakket en 1 factuur : onbetaald.

bambipower
Berichten: 1034

#9 , 05 sep 2021 18:02

Juist, mijn fout. Krijgt dus een terugbetaald, geannuleerd, nog niet verzonden pakket toch nog geleverd.
Ondertussen kan ts het al ergens anders gekocht hebben.

Met een beetje redelijkheid, van degene die de fout maakte, laatde webwinkel het pakje ophalen bij de ts thuis

LYNX XX
Berichten: 2501
Juridisch actief: Nee

#10 , 05 sep 2021 18:30

Juist, mijn fout. Krijgt dus een terugbetaald, geannuleerd, nog niet verzonden pakket toch nog geleverd.
Ondertussen kan ts het al ergens anders gekocht hebben.

Met een beetje redelijkheid, van degene die de fout maakte, laatde webwinkel het pakje ophalen bij de ts thuis
Wie geen fout maakt werpe eerste euro.

Volg de redelijkheid, hij die fout is, zette die recht. Vraag is natuurlijk kan TS het product gebruiken of niet, of elders gekocht ?

Deksels
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#11 , 05 sep 2021 18:39

Op het moment dat ik contact opgenomen heb, stond het pakket op klaarmaken voor verzending. De persoon van de klantentdienst heeft het pakket toen geannuleerd en mij mijn centen terugbetaald omdat het product inmiddels in prijs gedaald was, zodat ik het opnieuw kon bestellen.
Er is ook extra betaald, om het pakket op zondag geleverd te krijgen, daar ik doordeweeks niet in de mogelijkheid ben om het in ontvangst te nemen. Vervolgens wordt het pakket alsnog verzonden en door de koeriersdienst in de gang van het appartementsgebouw gezet.
Na melding dat ik het pakket alsnog ontvangen heb, doet men tot twee maal toe de belofte dat zij het komen ophalen. Op het moment dat ik aangeef waar/wanneer er overdag iemand om kan komen krijg ik opeens te horen dat dit niet gaat.

Indien ik het product niet geannuleerd was geweest en ik het normaal ontvangen had. Dan had ik het wel voor retour kunnen laten ophalen..

(De doos is nog ongeopend)

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#12 , 05 sep 2021 18:58

incassobureau kan in deze niks doen, dreigen ja, maar niks eisen.

topic starter stelt dat het pakje op adres X opgehaald kan worden maar dat wilt de webwinkel niet, hij zou het fysiek moeten binnenbrengen

dat is tegen de gemaakte afspraken in, het is niet aan topic starter om kosten te maken om het pakje fysiek terug te brengen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#13 , 05 sep 2021 20:14

"omdat het product inmiddels in prijs gedaald was, zodat ik het opnieuw kon bestellen."

Heeft u het product opnieuw besteld?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Deksels
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#14 , 05 sep 2021 20:17

Ja ik heb dit gedaan, en dit artikel is een dag later dan het eerste toegekomen

Terug naar “Consumenten Koop”