Vorig jaar voor corona hebben wij tickets besteld voor de Eurostar naar Londen.
Door corona is deze reis natuurlijk niet kunnen doorgaan en we hebben daarvoor een voucher gekregen maar wij willen eigenlijk gewoon ons geld terug.
Is dit mogelijk?
Argumentatie:
- tickets aangekocht voor 428,5 euro, inclusief 28 euro voor reis- en bijstandsvezekering. De voucher heeft echter slechts een waarde van 380 euro!
- nieuwe tickets zouden nu zo maar eventjes 836 euro kosten, zonder de verzekering, dat is dus meer dan het dubbele van de oorsrpronkelijke prijs!
- wij hadden initieel op dag 1 een trein vroeg in de ochtend geboekt en op dag 3 een trein zo laat mogelijk. Nu is er slechts 1 trein per dag waardoor we op dag 1 pas in de late namiddag toekomen en op dag 3 al in de voormiddag moeten vertrekken. Hierdoor loont het bijna niet de moeite om naar Londen te gaan.
Wij zijn dus van mening dat Eurostar de omstandigheden zodanig heeft aangepast dat wij met die voucher niets meer kunnen doen.
Kunnen wij op basis hiervoor de terubetaling vragen?
Alvast bedankt!