factuur reisburo 2 dagen voor afreis

patriciadewulf56
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

factuur reisburo 2 dagen voor afreis

#1 , 10 aug 2021 17:58

Ik heb 2 maand geleden via mail bericht aan een reisburo dat ik zou meegaan op een cruise reis. Dit samen met een kennis met haar 2 kinderen, we zouden de kajuit delen. Ik heb echter niks ondertekend.
Op 1 juli heb ik dan gevraagd of ik geen voorschot moest betalen. Antwoord : de afrekening wordt u binnenkort intergraal toegestuurd. Niks ontvangen.
Vorige week krijg ik bericht van die kennis dat ik aan haar moet storten want de factuur staat op haar naam. We hebben discussie daaromtrent want ik ben niet akkoord met het bedrag dat ik moet betalen plus het feit dat ik de reis niet zal kunnen doen omwille van een ongeval ( ik heb 5 ribben gebroken op 30/07. Nu ontvang ik vandaag via mail een factuur van het reisburo..........3 dagen voor afreis. Ik ben wettelijk verpicht deze te betalen. Ik kan onmogelijk nog op reis. Maar er is ook geen mogelijkheid meer om beroep te doen op een reisannulatie ......

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 10 aug 2021 18:38

Ik lees geen enkele reden waarom u uw deel, voor zover dat billijk is, niet zou moeten betalen. Factuur van reisbureau zal sowieso moeten worden voldaan door iemand van uw reisgezelschap. De rest zal u onderling moeten uitvechten, desnoods met tussenkomst van de vrederechter.
"sowieso" schrijf je zo.

Kali
Berichten: 762

#3 , 10 aug 2021 20:41

Waarom hebt u verzekering na uw ongeval niet verwittigd? Ik vermoed dat u toch een bestel bon had? Mogelijk kan u dit nu nog doen…

Of hebt u geen verzekering afgesloten en kan u niet meer annuleren omdat u net voor afreis staat (dan leert u een wijze les van dit telkens te verzekeren)

Reclame

patriciadewulf56
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 aug 2021 10:49

Ik heb nooit een bestelbon ontvangen.
Ik heb dus ook geen annulatieverzekering genomen maar normaal kun je via betaling met visa beroep doen op de verzekering. Daarvoor moet je natuurlijk op tijd een factuur ontvangen op je naam en niet 3 dagen voor afreis.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 11 aug 2021 19:37

Waarom zou je die factuur eerder moeten ontvangen hebben?
Met de factuur in de hand kun je toch die -naar uw eigen zeggen- late facturatie adequaat aantonen?
Alleszins wist je dat je een reis had besteld, je kon en moest die annuleren van zodra je wist dat het niet kon doorgaan wegens ongeval. Bovendien was er expliciet meegedeeld dat de afrekening nog integraal ging volgen.
U hebt niet gereageerd met het gekende gevolg.

Ik heb de indruk dat het louter gaat om een dispuut tussen u en de reisgenoten. Daar staat de reisorganisator volledig buiten.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Consumenten Koop”