Verzekering oldtimer

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

Verzekering oldtimer

#1 , 04 jul 2021 12:43

Ik heb vragen over de wettigheid van het eenzijdig instellen van een vaste vervaldatum die zéér moeilijk valt als je een oldtimer wil verkopen (1 maart). Als het dus niet lukt moet je opnieuw de premie voor een jaar (127€) betalen. In mijn geval kreeg ik de auto op 11 mei verkocht, dus binnen het eerste kwartaal. Nu blijkt echter dat daarbovenop hun premie "ondeelbaar" is en ik nog de rest van het jaar blijf betalen voor een auto die ik niet meer heb.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 04 jul 2021 13:04

Je kent de polisvoorwaarden toch vooraf ?

Blijkbaar een speciale, goedkopere (forfaitaire) regeling voor oldtimers.

Die zijn zo te zien vrij courant bij meerdere verzekeringen, dus zou me zeer verwonderen dat dit onwettig zou zijn.

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jul 2021 13:52

Je kent de polisvoorwaarden toch vooraf ?

Blijkbaar een speciale, goedkopere (forfaitaire) regeling voor oldtimers.

Die zijn zo te zien vrij courant bij meerdere verzekeringen, dus zou me zeer verwonderen dat dit onwettig zou zijn.

Ik heb mijn verzekeringen bijna 2 decennia geleden bij hun afgesloten en daar was nog geen enkele melding van. Deze regels zijn pas achteraf, en zonder enig bericht, gewijzigd. Je weet het pas als je er mee geconfronteerd wordt.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 05 jul 2021 17:33

Ik heb ook meer dan 20 jaar bij M* de oldtimerpolis gehad. De startdatum 1 maart en de ondeelbaarheid van de premie stonden toen al wel degelijk in de voorwaarden. Ben jarenlang in t bestuur geweest van een club en een van de zaken die k deed was de afhandeling naaf M* toe van de verzekeringen.

M* is de goedkoopste en bovendien moest je hoofdwagen niett bij hen verzekerd te zijn. Bij mijn weten heeft geen enkele andere verzekeraar zo n goede voorwaarden.

Terug naar “Consumenten Koop”