Ramen slechte oplevering en foute productie

Kspaas
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Ramen slechte oplevering en foute productie

#1 , 02 jul 2021 12:13

maand geleden ramen ontvangen.. als je het ramen kan noemen.

Mannen waren de 3de raam aan het plaatsen en dan zie ik ineens aan de binnenkant scharnieren. In mijn eerste offerte waar ik om een andere model ramen vroeg had ik verdoken scharnieren gevraagd, in mijn aanvraag voor het duurdere model, dat later het jaar uitkwam wou ik dat ook. Daarop reageren ze nu recent, vandaag, ja op het papier de fotos staan scharnieren te zien op de het plan, dat is uw fout. Nochtans heb ik een email waarin staat dat het altijd inclusief verdoken scharnieren is, wat bewijst dat deze vraag gesteld is geweest, anders nooit zulk antwoord in mail gekregen.

Tussen elke offerte aanvraag en verandering, omdat er fouten zaten in de offertes, zat gemiddeld 3-4 weken tijd. Van september was ik bezig ramen aan te vragen. Januari zei ik toen van sinds de nieuwe reeks uitkomt wil ik die wel, ook al kost die wat meer. Ze hebben toen de offerte niet juist overgenomen, mede doordat er telkens weken tussen zat en nu proberen ze het op mij te schuiven. We willen 400 euro eraf doen meneer krijg ik dan als enigste oplossing. Bonne... heb wel eerst x euro neergeteld voor verdoken scharnieren om te beginnen. Dus hoeveel krijg ik dan echt? En dan zit ik daar met iets dat ik echt niet wou.

Na de jongens vertrokken waren, ahja want kan moeilijk met gaten in de muur zitten voor 10 tal weken, de ramen beginnen bestuderen en poetsen... zie in bijlage het resultaat van mijn bevindingen. Wat zouden jullie doen? Ik vind dat de hele boel er terug uit moet en ik ganse nieuwe ramen moet krijgen. Voor de beneden moeten ze sowieso nog terugkomen.

Hier lijstje van bevindingen.

- onzichtbare scharnieren gevraagd, niet gekregen
- rubbers die ontbreken of zijn beschadigd en slecht bevestigd zijn
- zware krassen op de kaders en deuken
- Tabletten beschadigd
- verkleuringen in het kader die niet te verwijderen zijn
- kipraam die niet open of dicht gaat
- naden die niet volgens norm gelast zijn

Ze zeggen trouwens het staat niet op papier dat je dat wou... dan kan ik evengoed zeggen, mits er niets op papier staat kunnen jullie ook niet bewijzen dat het niet afgesproken was en dat ik uberhoopt deze reeks wou.

Er is 30 procent van het factuur betaald. Ze willen niet de ramen eruit komen halen, het bedrijf hun leverancier wil hooguit de kaders etc komen vernieuwen, de beschadigde delen komen herstellen.

https://www.bouwinfo.be/bouwforum/threa ... en.397560/

Hier vinden jullie enkele fotos van de beschadigingen. Wat zouden jullie mij aanraden? Rechtbank kort geding?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 02 jul 2021 13:18

Best beginnen met per AS een in gebrekestelling te sturen waarin u ook verwijst naar uw bestelling(en).

Kspaas
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jul 2021 13:19

Best beginnen met per AS een in gebrekestelling te sturen waarin u ook verwijst naar uw bestelling(en).
Ze hebben de gebreken al bevestigd door zelf dossier te komen opmaken en ook mij in cc te zetten met de mail naar hun leveranciers.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 jul 2021 15:31

Maar toch nog eens aangetekend ingebreke stellen en hun een termijn geven volledige herstelling.
Eens die verstreken naar de VR,
Die zwarte vegen op de hoeken komen meer dan waarschijnlijk dat ze fir bij transport niet degelijk hebben beschermd.

Kspaas
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jul 2021 17:25

Ik ben aan het onderhandelen voor een totaalherstelling en inverband met de niet verdoken scharnieren 600 euro korting. Uiteindelijk heb ik niet gevraagd om die rommel op mijn ramen, daarbovenop heel deze zever met die kapot toestanden... dat opzich is ook te compenseren vind ik. Ik zal dan gans mijn leven op die ******* (taal!)scharnieren moeten zien maar welke mens die solo een heel totaalrenovatie doet heeft daar de energie voor om daar verder rechtzaak in te starten. Als het moet doen ik het, en dan geef ik er 60 lappen op om het tot mijn eind te krijgen.... maar liefst vermijden. 600 vind ik wel een bare minimum voor al dit geleden ongemak. En ik ben zeker dat er opt einde van rit nog een groene bedrag over zal blijven, al is dat niet zo groot... voor hen dan.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 02 jul 2021 20:02

Mijn ramen hebben allemaal verdoken scharnieren, alhoewel ik dat niet specifiek gevraagd had. Bij de betere firma's en dus ook duurdere merken is dat gewoon standaard..
Daarom niet steeds de goedkoopste nemen. Het gezegde zegt immers "goedkoop is dure koop"
Laatst gewijzigd door mava105 op 02 jul 2021 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 02 jul 2021 20:19

.

Kspaas
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jul 2021 07:40

Ik had het wel specifiek gevraagd. En toen hun duurdere lijn uitkwam, wegens lang wachten tussen de offerte wijzigingen kreeg ik ze ineens niet meer. Die persoon had aan telefoon zelf gezegd je had daar inderdaad voor gevraagd maar die is niet overgenomen naar de volgende offerte. En wil er nu tussen uitkomen met een jij hebt dat niet op papier staan. Was dus haar fout en ik krijg dat in mijne nek en dan worden ze nog boos als ik het er niet me eens ben en al... >< pfff manman

Terug naar “Consumenten Koop”