maand geleden ramen ontvangen.. als je het ramen kan noemen.
Mannen waren de 3de raam aan het plaatsen en dan zie ik ineens aan de binnenkant scharnieren. In mijn eerste offerte waar ik om een andere model ramen vroeg had ik verdoken scharnieren gevraagd, in mijn aanvraag voor het duurdere model, dat later het jaar uitkwam wou ik dat ook. Daarop reageren ze nu recent, vandaag, ja op het papier de fotos staan scharnieren te zien op de het plan, dat is uw fout. Nochtans heb ik een email waarin staat dat het altijd inclusief verdoken scharnieren is, wat bewijst dat deze vraag gesteld is geweest, anders nooit zulk antwoord in mail gekregen.
Tussen elke offerte aanvraag en verandering, omdat er fouten zaten in de offertes, zat gemiddeld 3-4 weken tijd. Van september was ik bezig ramen aan te vragen. Januari zei ik toen van sinds de nieuwe reeks uitkomt wil ik die wel, ook al kost die wat meer. Ze hebben toen de offerte niet juist overgenomen, mede doordat er telkens weken tussen zat en nu proberen ze het op mij te schuiven. We willen 400 euro eraf doen meneer krijg ik dan als enigste oplossing. Bonne... heb wel eerst x euro neergeteld voor verdoken scharnieren om te beginnen. Dus hoeveel krijg ik dan echt? En dan zit ik daar met iets dat ik echt niet wou.
Na de jongens vertrokken waren, ahja want kan moeilijk met gaten in de muur zitten voor 10 tal weken, de ramen beginnen bestuderen en poetsen... zie in bijlage het resultaat van mijn bevindingen. Wat zouden jullie doen? Ik vind dat de hele boel er terug uit moet en ik ganse nieuwe ramen moet krijgen. Voor de beneden moeten ze sowieso nog terugkomen.
Hier lijstje van bevindingen.
- onzichtbare scharnieren gevraagd, niet gekregen
- rubbers die ontbreken of zijn beschadigd en slecht bevestigd zijn
- zware krassen op de kaders en deuken
- Tabletten beschadigd
- verkleuringen in het kader die niet te verwijderen zijn
- kipraam die niet open of dicht gaat
- naden die niet volgens norm gelast zijn
Ze zeggen trouwens het staat niet op papier dat je dat wou... dan kan ik evengoed zeggen, mits er niets op papier staat kunnen jullie ook niet bewijzen dat het niet afgesproken was en dat ik uberhoopt deze reeks wou.
Er is 30 procent van het factuur betaald. Ze willen niet de ramen eruit komen halen, het bedrijf hun leverancier wil hooguit de kaders etc komen vernieuwen, de beschadigde delen komen herstellen.
https://www.bouwinfo.be/bouwforum/threa ... en.397560/
Hier vinden jullie enkele fotos van de beschadigingen. Wat zouden jullie mij aanraden? Rechtbank kort geding?