Luminus

Xikay
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Luminus

#1 , 28 jun 2021 14:30

Hi,

Ik heb een probleem met Luminus.

Ze willen me doorsturen naar Fluvius (wat duurder is) wegens zogezegde wanbetalingen.

Dus heb ik hen bewijzen gestuurd van al mijn betalingen.
Beweerd men nog steeds dat ik achter sta.
Dus heb ik fotos gestuurd van iedere betaling.
Beweerd men nóg steeds dat ik achter sta en dus naar het duurdere fluvius word doorverwezen.

Op wat slaat dit nu?

Kan ik hier dan niks tegen beginnen?


Ik woon hier nu 6 maanden.
Mijn eerste maand hier, januari, werd nog betaald via een andere rekening, mijn belfius rekening bij het OCMW.
Vanaf februari ben ik weg gegaan bij het OCMW en ben ik met mijn eigen fortis rekening alles gaan betalen.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik inderdaad in februari te laat was met mijn betaling en dus mijn eerste betaling was in maart. De rekening voor maart kreeg ik begin maart, net als voor februari en january ervoor.
In april was het plots de tweede week. Meteen betaald.
In mei kreeg ik de rekening einde mei, net voor het weekend, had deze pas ontdekt de dinsda erna (1 juni) en meteen betaald. 2 weken later kreeg ik al de rekening voor juni. Meteen betaald.

Voor elke betaling heb ik bewijzen opgestuurd maar men blijft beweren dat ik ruim 120€ zou achter staan.

Verplichten me te betalen voor 21 juli of mijn dossier word naar fluvius gestuurd.

Kan dit allemaal zomaar?


Zelfs al zou ik achterstand hebben, 1 rekening is 67€. Men kan toch pas na 3 maanden om stopzetting eisen?

Ik begrijp hier absoluut niks van!

Januari: € 67 betaald.
Februari: 0€
Maart: 134€ betaald
April: 67€
Mei: 0€
Juni: 2 x 67€

6 maanden
6 betalingen

Hoe kan ik nu in godsnaam 2 betalingen achter staan!?

(Ze zijn trouwens enorm condencerend via mail. Bv, word er gezegd dat ik misschien financiële problemen heb. En hun oplossing is me naar een duurder bedrijf te sturen. Niks aan deze hele situatie slaat ergens op.)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jun 2021 15:46

Bij mijn weten is Fluvius de netwerkbeheerder en geen energieleverancier. Het lijkt me dan ook onmogelijk dat Luminus je naar Fluvius doorverwijst.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 jun 2021 16:29

Bij mijn weten is Fluvius de netwerkbeheerder en geen energieleverancier. Het lijkt me dan ook onmogelijk dat Luminus je naar Fluvius doorverwijst.
Klanten die buitengegooid worden door hun leverancier, komen toch bij netbeheerder terecht ... ?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 28 jun 2021 16:36

Januari: € 67 betaald.
Februari: 0€
Maart: 134€ betaald
April: 67€
Mei: 0€
Juni: 2 x 67€

Hoe kan ik nu in godsnaam 2 betalingen achter staan!?
Hoe heb je die 2 x 134 € betaald ?
Daar zou probleem wel eens kunnen zitten ...

Elke keer 67€ met correcte gestructureerde mededeling ? Dan moet het geregistreerd zijn ...

Of in 1 keer 134 ? Met maar 1 gestructureerde vermelding ?
Of per ongeluk 2 keer dezelfde mededeling gebruiken
Dan kan het gemakkelijk mis lopen ...


Kijk je rekening(en) na of er niet is teruggestort indien je in 1 keer teveel betaalde op 1 gestructureerde mededeling.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jun 2021 17:05

Bij mijn weten is Fluvius de netwerkbeheerder en geen energieleverancier. Het lijkt me dan ook onmogelijk dat Luminus je naar Fluvius doorverwijst.
Klanten die buitengegooid worden door hun leverancier, komen toch bij netbeheerder terecht ... ?
Klopt inderdaad. Foutje van mij, sorry.

LeenW
Berichten: 12824

#6 , 28 jun 2021 17:31

De elektriciteitsmarkt is geprivatiseerd, u kan een bedrijf dus niet dwingen u als klant te houden. De netbeheerder is dan inderdaad het vangnet zodat niemand zonder elektriciteit komt te zitten.

Thomas_A
Berichten: 2295
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 jun 2021 17:56

De elektriciteitsmarkt is geprivatiseerd, u kan een bedrijf dus niet dwingen u als klant te houden. De netbeheerder is dan inderdaad het vangnet zodat niemand zonder elektriciteit komt te zitten.

U kan dus ook een contract afsluiten met een andere elektriciteitsleverancier naar keuze.

Terug naar “Consumenten Koop”