facturatie-termijn

MCU
Topic Starter

facturatie-termijn

#1 , 02 feb 2009 19:14

Een kennis van mij verving meer dan een jaar geleden, het moederbord en geheugen van mijn PC.
Ik heb hem een drie-tal keren mondeling achter de rekening gevraagd zonder resultaat.
Nu, na ruim 1 jaar, stuurt hij mij een mailtje met de vraag om te betalen, zonder echter een factuur te hebben ontvangen of wat dan ook.
Ik heb in het verleden al wel meer met hem geregeld zonder factuur, voor kleine prutsen en dan contant bij levering/uitvoering.

Nu is mijn vraag, kan hij mij na ruim een jaar nog een factuur sturen of de betaling eisen ?
Mijn PC is trouwens ondertussen al niks meer waard, wegens verouderd.

Tnks,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 02 feb 2009 23:09

Heeft u de goederen waarvan sprake gekregen? Dan moet u betalen. Het leven kan soms simpel zijn he.

Gebruiker34

#3 , 03 feb 2009 15:58

Een kennis van mij verving meer dan een jaar geleden, het moederbord en geheugen van mijn PC.
Ik heb hem een drie-tal keren mondeling achter de rekening gevraagd zonder resultaat.
Nu, na ruim 1 jaar, stuurt hij mij een mailtje met de vraag om te betalen, zonder echter een factuur te hebben ontvangen of wat dan ook.
Ik heb in het verleden al wel meer met hem geregeld zonder factuur, voor kleine prutsen en dan contant bij levering/uitvoering.

Nu is mijn vraag, kan hij mij na ruim een jaar nog een factuur sturen of de betaling eisen ?
Mijn PC is trouwens ondertussen al niks meer waard, wegens verouderd.

Tnks,
In de relatie handelaar-particulier zitten we soms met een verjaringstermijn van één jaar, bv. bij kleine werkjes. Maar in de regel verjaren facturen pas na 10 jaar.

Let wel op je woorden als je een aanmaning krijgt. Schrijf niet: ik moet u niet betalen, want die factuur is verjaard. Schrijf wel: die factuur is verjaard.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”