Stilzwijgende verlenging domeinnaam

-FoX-
Topic Starter

Stilzwijgende verlenging domeinnaam

#1 , 02 feb 2009 18:01

Ik heb 2 jaar geleden een aanvraag ingediend voor het registreren van een domeinnaam bij een internet provider.
In tussentijd is dit bedrijf ook overgenomen door een ander bedrijf.

In november kreeg ik een factuur voor de verlenging van deze naam, maar aangezien ik deze niet meer wou gebruiken en wou overdragen aan een vennootschap heb ik een code aangevraagd voor het transfereren.
In diezelfde mail heb ik ook vermeld dat ik het abonnement wou stopzetten. De factuur is ook aangekomen precies op 30 dagen alvorens de verlenging zou ingaan EN het is nodig om 30 dagen op voorhand op te zeggen.

Ik heb hiervoor een aanmaning gekregen aangezien ik de naam niet via de online applicatie heb geannuleerd alhoewel ik meermaals heb aangedrongen (via email) om het abonnement te annuleren.
In de algemene voorwaarden staat wel vermeld dat dit de manier tot annulatie is, maar ik vermoed dat de andere manieren ook rechtsgeldig zijn?

Het gaat om maar 35 euro, maar dit is eerder een principiele kwestie.
Moet ik dit bedrag alsnog betalen terwijl deze naam niet meer in mijn bezit is?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding