Wat is de waarde van een leveringsbon

pho450
Topic Starter
Berichten: 192

Wat is de waarde van een leveringsbon

#1 , 11 jun 2021 14:16

Ik heb onlangs een levering ontvangen van een webshop. De leverancier heeft mij een leveringsbon laten tekenen, maar ik maak mij een beetje zorgen over wat er op staat.
Daar waar ik getekend heb staat "Zending in goede staat en volledig ontvangen". Normaal schrijf ik er bij "voor ontvangst", maar dat deed ik deze keer niet. De zending was echter niet in goede staat, dit was bijna niet te zien zonder de verpakking te verwijderen. Het gaat vrij zeker over transport schade.
Kan de leverancier zich indekken met het feit dat ik de bon getekend heb? Of heeft dit weinig waarde? Ik kan me moeilijk voorstellen dat de leverancier bij elke levering 15 minuten gaat wachten tot de ontvanger zijn zending gecontroleerd heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2021 18:49

In de zin van artikel 1649quater, paragraaf 2 B.W. beschikt de consument in principe altijd over twee maanden om het gebrek aan overeenstemming te melden.
.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”