De klimaatregeling (verwarming/koeling) van mijn auto werkte niet meer. Op eender welke stand een onhoudbare maximum temperatuur.
Wagen bij dealergarage binnen gedaan met als diagnose dat kleppenstelsel van verwarming alsook de elektronische controle unit stuk zijn.
Heb schriftelijke toestemming gegeven voor een dure herstelling. Bij ophalen wagen wordt me meegedeeld dat enkel kleppenstelsel werd vervangen en dat een nieuwe elektronische controle unit in bestelling is. Met het nieuwe kleppenstelsel kan de verwarming/koeling wel worden afgezet, maar verder functioneert ze niet.
Nu blijkt dat er leveringsproblemen zijn ivm dat elektronisch onderdeel: intussen wacht ik al drie maanden op de levering ervan en wordt me nu meegedeeld dat geen datum in het vooruitzicht kan worden gesteld. Ik heb wel de factuur voor levering en plaatsing het kleppenstelsel betaald (1080 EUR). De rest zou achteraf worden gefactureerd.
Aangezien het uitzicht hopeloos is wil ik de wagen dumpen en door een nieuwe vervangen. Maar principieel: is het normaal dat ik voor een half uitgevoerde herstelling heb moeten betalen zonder dat er enige garantie kan worden gegeven voor volledige herstelling binnen een redelijk tijdsbestek?
Er werd mij nochtans gezegd dat de leveringstermijn van het onderdeel (gewoonlijk) drie werkdagen is! Een trieste service voor een duur Engels premium merk met de naam van een wild dier.
Wat zijn mijn rechten als consument?