Rekeningnummer Creditkaart doorgeven OK?

Motorsense
Topic Starter
Berichten: 15

Rekeningnummer Creditkaart doorgeven OK?

#1 , 19 mei 2021 13:40

Een aantal maanden terug bestelde ik een artikel via Aliexpress. Gezien de levering maar op zich bleef wachten nam ik contact op met de verkoper.

Deze stelt voor de betaling -via PayPal- terug te storten, en vraagt hierbij het rekeningnummer op mijn Mastercard.

Mag ik dit doorgeven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pho450
Berichten: 192

#2 , 19 mei 2021 16:38

Klinkt verdacht. Ik probeer even te reconstrueren:
1. Je besteld je artikel
2. Je betaald via PayPal
3. Je wacht en contacteert de verkoper
Nu wordt het voor mij een beetje vreemd. De verkoper wil je betaling via PayPal terug storten. Daar durf ik uit afleiden dat hij dus je betaling ontvangen heeft. Waar loopt het dan mis? Wat is reden van terugbetaling via PayPal en opnieuw betalen via credit kaart?

Fiets
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mei 2021 19:41

Nee, klacht neerleggen via Ali binnen de gestelde termijn. Ali kiest zowat altijd de kant van de koper. Overigens opgepast vanaf 1 juli, nieuwe douaneregeling...

Reclame

Sirkii
Berichten: 5410

#4 , 20 mei 2021 11:44

Maak een terugbetalingsticket aan bij Paypal. Koper heeft voor niets uw nummer nodig (tenzij m wil frauderen ;-))

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 20 mei 2021 12:23

Terugbetaling eisen via PayPal (voor zover je via hun betaald hebt)

WP002
Berichten: 1479

#6 , 20 mei 2021 12:35

Om terug te storten via Paypal heb je geen creditcardgegevens nodig, alleen een e-mailadres.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 20 mei 2021 13:05

Om terug te storten via Paypal heb je geen creditcardgegevens nodig, alleen een e-mailadres
Inderdaad

Paypal bestaat net opdat je je kredietkaart gegevens NIET zou moeten door geven

Terug naar “Consumenten Koop”