Nee, maar aangezien ik mijn wagen toen heb meegekregen moet deze wel betaald geweest zijn. Anders zou ik volgens mij de sleutels niet gekregen hebben..Hebt u de factuur niet voor "voldaan" laten aftekenen? Of op een andere manier bewijs van betaling gevraagd?
Garagist heeft inderdaad retentierecht, maar op zich is dit geen sluitend bewijs van betaling.Nee, maar aangezien ik mijn wagen toen heb meegekregen moet deze wel betaald geweest zijn. Anders zou ik volgens mij de sleutels niet gekregen hebben..Hebt u de factuur niet voor "voldaan" laten aftekenen? Of op een andere manier bewijs van betaling gevraagd?
die kans is inderdaad grootNee, maar aangezien ik mijn wagen toen heb meegekregen moet deze wel betaald geweest zijn. Anders zou ik volgens mij de sleutels niet gekregen hebben..Hebt u de factuur niet voor "voldaan" laten aftekenen? Of op een andere manier bewijs van betaling gevraagd?
En wat moet ik hieruit nu concluderen? Gewoon negeren? Hij kan zeggen dat ik niet betaald heb, en ik natuurlijk van wel.. Factuur is ook van 2019 en er staat ook duidelijk op “contant te betalen”die kans is inderdaad grootNee, maar aangezien ik mijn wagen toen heb meegekregen moet deze wel betaald geweest zijn. Anders zou ik volgens mij de sleutels niet gekregen hebben..Hebt u de factuur niet voor "voldaan" laten aftekenen? Of op een andere manier bewijs van betaling gevraagd?
het is aan de garage om het bewijs ervan te tonen dat u niet betaald zou hebben en langs de andere kant aan u om aan te tonen dat u betaald hebt.
het beste bewijs dat u momenteel hebt is dat u de wagen mee gekregen hebt zonder enig probleem en zonder dat de garage zich op het retentierecht beroept wegens "niet betaling" zoals zowat alle garages doen.
Bij zulke zelfstandigen is het schering en inslag dat hun boekhouding en administratie een chaos is. Vele zouden beter een accurate boekhouding houden, en niet als het eens past controle te doen.Wat betekent dan die "contant te betalen"? Daaruit blijkt toch dat er contant dient te worden betaald bij afhaling van het voertuig. En dan het feit dat er 2 jaar werd gewacht om te reageren? Als de koper bv 2 weken tijd heeft om schriftelijk te reageren op een fout op de factuur, dan dient die garagist ook binnen een redelijke termijn te laten weten dat een factuur nog open staat. En niet 2 jaar later. Hij is m.i. dan ook stilzwijgend akkoord gegaan met het feit dat de factuur "contant" betaald is.