bol.com account

tamara30
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

bol.com account

#1 , 09 mei 2021 10:20

wilde bestelling plaatsen bij bol.com
bestelling werd geannuleerd door hen
kreeg mail met de uitleg '
Beste naam verwijderd,
Je bestelling is geannuleerd, omdat we zien dat veel bestellingen op dit adres niet aankomen. Je account en het gekoppelde adres zijn geblokkeerd zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden.

ik ben klant bij hen sinds 2011 en heb in die periode 1 maal een pakketje gehad dat niet aangekomen is. in november 2020.
contact opgenomen met de klantdendienst. zij kunnen mij niet helpen zeggen. retouren vallen blijkbaar hier ook onder. dus blijkbaar teveel geretourneerd.
mijn grootste probleem is echter dat ik nog ongeveer 150 eruo aan kadobonnen in deze account heb.
ze bieden me hiervoor geen oplossing. ik kreeg te horen ' dit is inderdaad zuur maar wij kunnen niks doen'

dan telefonisch contact opgenomen met zelfde resultaat.
gemaild , geen antwoord.


dat zij mijn account kunnen blokkeren, okee, maar kan toch niet dat zij gewoon mijn 'geld/kadobonnen ' houden.
zij moeten deze dan toch op 1 of andere manier terugbetalen.

wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mei 2021 10:29

wij zijn al jaren klant bij deze firma. Nooit problemen of moeilijkheden en wij bestellen zeer regelmatig.
Klantendienst steeds zeer vriendelijk en bereid problemen op te lossen.
Als er ook al eens iets mis gaat, is het gewoonlijk door toedoen van een firma die langs hun verkoopt en levert.
En dan nog doen zij de nodige moeite om het op te lossen.

Natuurlijk als u geregeld producten terugstuurt en dan ook nog een pakje niet ontvangen heeft, is het logisch dat zij uw account blokkeren. Andere online firma's zijn veel minder tolerant.
Niet enkel de kant van de verkoper bezien maar ook eens van de kopers.

Zijn de cadeaubonnen van hen ? Anders doorgeven aan een ander persoon.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 09 mei 2021 10:30

In hun algemene voorwaarden zie ik: "Cadeaubonnen of restwaarde ervan zijn niet inwisselbaar voor geld."

Kan het zijn dat u misbruik hebt zitten maken van het herroepingsrecht?

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mei 2021 10:34

In hun algemene voorwaarden zie ik: "Cadeaubonnen of restwaarde ervan zijn niet inwisselbaar voor geld."

Kan het zijn dat u misbruik hebt zitten maken van het herroepingsrecht?
Ik durfde het zelf bijna niet te zeggen.
Cadeaubonnen zijn zelden terug betaalbaar.
Bij deze firma zijn er ook instructies en regels voor retouren, niet ontvangen pakjes ... als de klanten deze eerst eens rustig laten
doorlopen. Deze firma behandelt niet 10 pakjes maar ??? Geduld is ook een deugd.

tamara30
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mei 2021 11:07

die bonnen staan in mijn account, dus ik kan deze niet doorgeven.
en als ik teveel terugstuurde , hadden ze me toch wel een verwittiging of zo mogen geven.
ik zeur ook niet dat ze me blokkeren, maar als ik niet kan bestellen vind ik wel dat ik recht heb op een oplossing voor deze bonnen

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 09 mei 2021 12:25

Maar die bonnen hadden waarschijnlijk ook betrekking op teruggestuurde producten.
En denk eraan: dat terugsturen betalen wij allemaal een beetje, door onze producten een paar centen duurder te betalen. Niets is gratis voor niks.. Dat wordt dan betaald door personen zoals TS :mrgreen:

tamara30
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 mei 2021 13:00

maak eigenlijk toch niet uit vanwaar ik die kadobonnen heb
die kadobonnen heb ik aangekocht via mijn werk (kan deze daar iets goedkoper aankopen)

tamara30
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 mei 2021 13:03

als ze me niet meer als klant willen okee, maar dan moet moet mijn tegoed toch geregeld worden

bambipower
Berichten: 1034

#9 , 09 mei 2021 13:24

En laten versturen naar een ander adres lukt ook niet?

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 mei 2021 13:40

Vraagje aan TS hoe is uw tegoed op uw account ontstaan ?

mbbs1024
Berichten: 474

#11 , 09 mei 2021 14:28

Vraagje aan TS hoe is uw tegoed op uw account ontstaan ?
Dat heeft hij toch uitgelegd, aangekocht via zijn werk, hij heeft er dus voor betaald.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#12 , 09 mei 2021 14:46

Vraagje aan TS hoe is uw tegoed op uw account ontstaan ?
Dat heeft hij toch uitgelegd, aangekocht via zijn werk, hij heeft er dus voor betaald.
De bewuste reactie van TS is gelijktijdig hier binnen gekomen op het ogenblik van mijn vraag. Anders had ik ze niet gesteld.

In de reactie van TS staat duidelijk dat het aangekochte cadeaubonnen zijn : dus niet terug betaalbaar in cash enkel tegenover aankoop. Maar gezien de account is geblokkeerd ( TS zal best weten waarom ) momenteel niet te gebruiken. Kan op een later tijdstip misschien terug open gesteld worden en de bonnen gebruikt worden.

Terug naar “Consumenten Koop”