Beste,
Enkele maanden na de aankoop van een tv-toestel bij een grote Belgische keten vertoonde het toestel een gebrek. Om de paar dagen verschijnen gedurende 30 à 45 minuten flikkerende lijnen op het scherm.
Het probleem werd vastgesteld door een technicus die aan huis kwam, ik heb hiervan een technisch verslag.
Er werd gegokt op een probleem aan het scherm wat prompt werd vervangen. Echter, na enkele dagen bleek het probleem niet opgelost.
Op 12 april werd het tv-toestel meegenomen en een vervangtoestel geplaatst. Morgen, 3/5/'21 wordt het tv-toestel teruggebracht.
Nu mocht ik echter enkele dagen terug een voicemail bericht beluisteren (opgeslagen) van de technische dienst. "Er is na het testen geen probleem gebleken met uw tv-toestel, het probleem ligt waarschijnlijk aan de bron".
Echter, het vervangtoestel is inmiddels meer dan 2 weken aanwezig en het probleem heeft zich geen enkele keer voorgedaan, wat ontegensprekelijk wijst dat het probleem wel bij 'mijn' toestel ligt.
Ik verstuurde zonet onderstaande mail naar de consumentendienst van betreffende firma. Er is een afspraak gemaakt dat men morgenochtend mijn oud toestel terugbrengt. Indien de technicus bevestigt dat er geen reparatie werd uitgevoerd of het een nieuw identiek toestel betreft hoe reageer ik hier dan op? Het oud toestel weigeren het vervangtoestel 'voorlopig' houden lijkt me geen optie, per slot van rekening is het vervangtoestel vanzelfsprekend mijn eigendom niet. Indien ik het oud toestel terugneem ga ik dan impliciet akkoord met hun 'diagnose' van het toestel? Ik post hieronder de mail die ik zonet verstuurde. Graag jullie advies hoe ik verder handel, alvast bedankt.
X, 2/5/2021
Betreffende; dossier nr. xxx
Geachte,
Ik schrijf u betreffende bovenvermeld dossiernr.
Ik mocht zonet een voicemail-bericht van uw technische dienst beluisteren. Er werd mij meegedeeld dat er geen mankement is aan betreffend LG tv-toestel en het probleem "waarschijnlijk bij de bron ligt".
Ik stip aan dat het vervangtoestel sinds 12 april aanwezig is en het probleem zich op betreffend toestel geen enkele keer heeft voorgedaan. Het probleem ligt dus ontegensprekelijk bij het LG-toestel. Ik verwijs tevens naar de meerdere technische verslagen en vaststelling van het probleem door jullie technicus.
Indien bovenvermeld voicemail bericht impliceert dat er geen reparatie werd uitgevoerd aan het tv-toestel of het toestel niet vervangen wordt door een identiek toestel dan wens ik aan te geven niet akkoord te gaan met de terugname van het LG-toestel.
Met beleefde groeten,
xxx
xxx
xxx