Papieren tweedehands wagen niet in orde

Priiske
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Papieren tweedehands wagen niet in orde

#1 , 23 apr 2021 11:25

We hebben onlangs een oldtimer tweedehands aangekocht van een particulier. Er was een contractje opgesteld waar op stond dat er betaald was en waar op stond welke documenten er bij geleverd waren. Het kentekenbewijs deel 1 zat er bij maar deel 2 ging die nog aangetekend opsturen want dit lag nog bij zijn verzekering. Ondertussen zijn we 2 weken verder en doet die niet meer de moeite om mijn berichten te beantwoorden of telefoons op te nemen. Ik ben altijd vriendelijk en rustig gebleven maar mijn geduld geraakt stilaan op. Zonder deel b kunnen we hem niet laten keuren. Ik weet dat de verkoper normaal zelf naar de keuring moet maar het leek me allemaal niet zo’n probleem (als hij deel b opstuurde natuurlijk) mijn vraag; is er in deze situatie iets wat ik kan doen? Hopelijk kan ik hier een oplossing vinden. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 23 apr 2021 11:47

Aangetekend in gebreke stellen.
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 23 apr 2021 14:35

Aangetekend in gebreke stellen.
Verkoop auto zonder carpass is nietig
Ik neem aan dat er geen carpass is aangezien verkoper niet naar keuring geweest is ...

Deel 2 ligt normaal niet bij verzekering
Dat ligt thuis ...

Hopelijk staat deel 1 op naam van de verkoper ?

Reclame

Priiske
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2021 15:13

Deel 1 staat inderdaad op naam van de verkoper....

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 23 apr 2021 18:13

Verkoper (wiens naam op t kentekenbewijs staat) moet bij politie aangifte van verlies van kentekenbewijs doen om een duplicaat op te vragen. Zonder deel 2 krijg je m nooit ingeschreven.

Verkoop zonder carpass en keuring kan mits “verkoop voor onderdelen of opmaak” maar dan nog moet het volledige kentekenbewijs meegeleverd worden want geen enkele bonafide schroothandelaar accepteert een wrak zonder papieren.

Zoals hierboven al vermeld: al beginnen met aangetekende ingebrekestelling met kopie per gewone brief.

Terug naar “Consumenten Koop”