aankoop bestelwagen

ybiesman@yahoo.com
Topic Starter

aankoop bestelwagen

#1 , 26 jan 2009 11:46

Een vriend van mijn vader is een tijd gelden ontslagen owv. de huidige crisis. Hij had echter nog geld tegoed van zijn ex werkgever maar deze wilde niet uitbetalen. Daarom hield hij zijn bedrijfswagen achter. Deze had hij vorig jaar gekregen van het bedrijf. Nu blijkt dat deze bedrijfswagen volledig op zijn naam staat ingeschreven.

Indien hij zijn geld niet krijgt wil hij de auto verkopen. Kan hij dit?
En is het mogelijk dat als ik deze auto van hem zou kopen, zijn ex werkgever de auto toch nog kan terugvorderen van mij?

heeft iemand ervaring met dergelijke zaak?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jan 2009 19:52

dat de nummerplaat van het voertuig op zijn naam staat wil nog niet zeggen dat het voertuig zelf zijn eigendom is

enkel wanneer hij in het bezit is van een factuur van aankoop voertuig kan men redelijkerwijs aannemen dat het voertuig zijn eigendom is

vermoedelijk heeft hij een contract met voordeel in natura (auto) -

de werkgever kan zowel een burgerlijke procedure starten als een strafrechterlijke ( misbruik vertrouwen)

Hij zal wel moeten beginnen met die vriend aangetekend in gebreke te stellen.

Dus ga daar niet zo snel op in want het zou kunnen dat indien u de wagen koopt hij toch nog met beslag gelegd (kan) worden

Wanneer het echter volledig duidelijk is dat de vriend de eigenaar is dan doet hij met zijn eigendom wat hij wil dus ook verkopen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”