Verzendkosten

Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

Verzendkosten

#1 , 20 apr 2021 15:40

Dag iedereen,

Ik heb op een online shop een platenspeler gekocht. Deze werkt niet meer. Ik heb toen de online shop gecontacteerd voor de herstelling ervan. Ze zeggen dat het via een partner werd verkocht via hun platform en dus dat ik de verkoper moet contacteren. Deze zegt dat de verzendkosten voor mij zijn en weigert de verzendkosten terug te betalen.

Maar ik had vernomen dat volgens Europese wet dat ze de verzendkosten voor de herstelling wel moeten betalen.

Het is een grote doos dus een serieuze som
Hoe zit het hiermee?

Alvast bedankt.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 apr 2021 16:26

Als de platenspeler nog onder garantie staat, zijn de verzendkosten voor de verkoper (1649quinquies, paragraaf 2, lid 2 B.W.).
.

Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 apr 2021 16:32

Dankuwel, dat is ook wat ik denk. Wat kan ik doen om hun dit toch te laten betalen. Het is een Nederlandse bedrijf

Reclame

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 apr 2021 17:13

Dankuwel, dat is ook wat ik denk. Wat kan ik doen om hun dit toch te laten betalen. Het is een Nederlandse bedrijf
Door bijvoorbeeld het ECC in te schakelen, zie: https://www.eccbelgie.be/uw-rechten
.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 20 apr 2021 17:52

Bevestig nog even bij de handelaar dat dit over garantie gaat, en niet over de zichttermijn.
Bij die laatste zijn de kosten immers wel voor de koper.

Bent u ook zeker dat de handelaar het niet terug wilt betalen, of wilt deze enkel geen verzendlabel maken voor u?
Is natuurlijk eenvoudiger, voor zowel u als de handelaar, als deze dit zelf aanmaakt, maar voor hetzelfde geld betaalt hij u het bedrag gewoon terug.

Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 apr 2021 08:48

Bevestig nog even bij de handelaar dat dit over garantie gaat, en niet over de zichttermijn.
Bij die laatste zijn de kosten immers wel voor de koper.

Bent u ook zeker dat de handelaar het niet terug wilt betalen, of wilt deze enkel geen verzendlabel maken voor u?
Is natuurlijk eenvoudiger, voor zowel u als de handelaar, als deze dit zelf aanmaakt, maar voor hetzelfde geld betaalt hij u het bedrag gewoon terug.
Mail van de verkoper en platform ( heel bekende online verkoop platform) : verzendkosten zijn voor eigen rekening.

Ik heb paar keer gemeld dat het om garantie gaat en ook aangehaald dat het volgens de wet zo is. Maar toch weigeren ze het..

Blaatpraat
Berichten: 3793

#7 , 21 apr 2021 15:16

Dan rest enkel een klacht in te dienen via het bekende blauwe platform, zij nemen klachten omtrent verkopers alleszinds serieus.
Alsook, zoals al eerder aangegeven, naar de ECC te stappen.

Aan de andere kant: een pakket versturen naar NL kost je zo'n 7.50 euro, is het de moeite om hier veel tijd in te steken om dat bedrag terug te krijgen?

Terug naar “Consumenten Koop”