Hoi hoi
3 jaar geleden wouden wij een omheining laten plaatsen in onze tuin. We hadden hiervoor een offerte getekend met de uitvoeringsdatum op. Een aantal dagen + de dag op voorhand nog gebeld met de leverenacier, alles was in orde en zou de komende dag geplaats worden. Wij hadden met onze buren afgesproken dat wij een nieuw muur zouden laten plaatsen als zij de oude zouden weghalen, op de overeengekomen dag zouden zij hun grote hond ergens anders onderbrengen. Om 6 uur 's morgens stond ik in de tuin (het huis was van ons, maar we waren nog niet verhuisd), ik was hoogzwanger en heb tevens een handicap van +66% (ik denk niet dat dat relevant is, maar toch...). Niemand kwam opdagen. Ik heb meerdere malen met de zelfstandige in kwestie gebeld, en hij zou later die dag komen. Niemand gezien, 's avonds hadden we gezegd dat hij de volgende dag voor de middag contact moest opnemen om de muur te komen plaatsen, dit was in orde. De volgende dag nog niets. Omdat wij het toen zo beu waren hebben we de man ook niet meer zelf gecontacteerd. Onze buren zaten verveeld met het feit dat hun hond nog niet naar huis kon (gezien de servitude achter onze huizen), en dat hij op zijn onderkomen al een paar kippen had doodgebeten. Na een paar dagen geen nieuws besloten we om iemand anders te laten komen kijken, en zo gebeurde. 2 weken later belt de eerste aannemer ons plots op van "ik kom morgen de muur plaatsen". Ondertussen hadden wij al nieuwe afspraken, gezien het dringend was (ivm de hond enzo), en dat hij meerdere malen zijn datums niet nakwam.
2 weken daarop kregen we een factuur met annulatiekosten. Hierop hebben wij per schriftelijke brief megedeeld dat we niet akkoord waren. We kregen onze brief op met wat kinderachtig gekribbel. We hebben nog een formele brief aangetekend teruggestuurd dat we niet akkoord waren. Deze is naar ons teruggestuurd, hij is nooit opgehaald geweest.
Nu, 3 jaar later krijg ik plots een brief van een advocatenkantoor met het dringende verzoek de annulatiekosten + interesten te betalen, anders wordt het gedagvaardigt. Volgens hen heeft hun cliënt meerdere malen telefonisch contact met ons gehad over onze wanbetalen (wat niet zo is), en ook schriftelijk (wat ook niet zo is). De advocaat heeft hem kennelijk ook overtuigd om iets aangetekend te sturen, wat dat is dezelfde dat toegekomen, een aanmaning tot betalen.
Ik vind deze kwestie echt niet normaal, en ik ben het echt wel beu.
Kan iemand me vertellen hoeveel kans ik maak als het gedagvaardigt wordt? En welke stappen kan ik nog ondernemen, buiten een brief sturen naar de advocaten? Is deze aannemer in zijn recht?
Alvast bedankt voor uw spoedig antwoord!