gps

gps

willem007
Topic Starter
Berichten: 2

gps

#1 , 05 mei 2006 10:30

Op 4/4/2006 heb ik in een winkel te Nederland, een nieuw navigatiesysteem gekocht. Toen ik dit thuis opende werkte het toestel niet. Zoals op de garantiekaart staat heb ik contact opgenomen met de aangestelde firma.
Op dit toestel is een garantie van 24 maanden vanaf de aankoopdatum in de winkel.
Op 7/04/2006 heeft de firma UPS het navigatietoestel komen halen voor herstelling. Ik heb al verschillende telefoons en mails gedaan naar de winkelketen zowel in Belgi? als in Nederland.
Ik word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd en ben het meer dan beu.
Weet er iemand waar ik terecht kan om informatie wat ik nog kan doen???
groetjes uit Belgi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#2 , 05 mei 2006 11:16

DIT BETREFT EEN EUROPESE RICHTLIJN

In Belgi? wordt dit soort aangelegenheden geregeld door de wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming bij verkoop van consumptiegoederen. Betrokken wet werd gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 21 september 2004 ten einde in werking te treden vanaf 1 januari 2005.

Inzake heeft de consument volgende mogelijkheden :

Kosteloze vervanging of herstelling van het toestel (dit betreft een beslissing van de consument, in functie van het mogelijke en redelijke).

Indien de herstelling of vervanging onredelijk of onmogelijk is, of niet binnen een redelijke termijn kan uitgevoerd worden, heeft de consument recht op een prijsvermindering of de ontbinding van de koop.

De ontbinding van de koop is echter NIET mogelijk voor een gering gebrek.

Daarnaast heeft de consument ook de mogelijkheid om een schadevergoeding te bekomen.

Gedurende de periode van vervanging of herstelling wordt de termijn van 2 jaar geschorst. Na de herstelling of vervanging begint er GEEN nieuwe periode van 2 jaar maar loopt de begonnen termijn verder vanaf het ogenblik dat de herstelling of vervanging een feit is.

Ook na 2 jaar heeft de consument nog steeds bescherming (Art. 1641 en volgende van het Burgerlijk Wetboek).

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 07 mei 2006 22:01

Als ik het goed begrijp, rijdt U nog steeds 'verkeerd'?

??n maand in herstelling is nog geen overdreven lange termijn.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”