aankoop via 2dehands.be loopt fout

PPT
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aankoop via 2dehands.be loopt fout

#1 , 13 apr 2021 19:45

Hallo,


Ik had graag raad willen vragen.

Het zit zo dat ik planten besteld en betaald had. Maar gisteren gingen de planten van hetzelfde soort die ik eerder kocht van dezelfde particulier kapot. Ik heb veel geld in de vuilbak gesmeten. De bestelling die ik nog moest ophalen bij deze particulier heb ik na 1 week geannuleerd. Nu wil ze mij voor de vrede rechter slepen omdat ik plant niet kwam halen. Gezien ze op reis gaat vanaf vrijdag 16/04/2021, zegt ze dat planten kapot zullen gaan. Mijn gevoel is dat deze verkoopster weet dat ze snel van deze planten af moet anders gaan ze kapot terwijl ze bij haar thuis nog staan. NU ik dit weet is er geen vertrouwen in haar en wens ik de planten niet te kopen. Ik gaf vriendelijk aan dat ik de planten niet wou en ze begon te dreigen dat ze de planten dan zou opsturen (ze heeft mijn adres niet). Of ze echt op reis gaat laat ik in heet midden. Even later kwam ze met voorstel dat ze helft van de ^planten behoudt en verkoopt en ik de helft van de planten en het geld ook. Dit voelde aan bij mij als opdringerig. IK gaf het ook vriendelijk aan haar. Ik blijf bij mijn standpunt: er moet wederzijds vertrouwen zijn voor ik iets koop. Zeker een plant.

Mijn verdriet om het geld dat ik in de vuilbak smeed blijft ongehoord bij de verkoopster. Ze dreigt nu mij voor de vrederechter te slepen. Hoe raar dit ook klinkt, ze is niet bereidt om mij terug te betalen. En ik wil de plant zeker niet omdat ik deze verkoopster niet meer vertrouw. Ze heeft het geld en de plant. IK ga de plant liever niet halen, daar ik geen geld meer in de vuilbak wil smijten.


Wat zijn mijn rechten als koper?

Ik heb via bankkaart betaald.

Wie kan me hiermee verder helpen?

Wat kost dit?




Bedankt alvast,
PPT

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 13 apr 2021 20:53

Hoezo ze heeft het geld en de planten? Waarom het u betaald als u de koop geannuleerd heeft?

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 apr 2021 21:32

Waarom zou het de verkoopster haar schuld zijn als planten onder uw hoede de geest geven? Hoe lang had u die al? Wat voor planten zijn het?

Reclame

freelance
Berichten: 2615

#4 , 13 apr 2021 22:54

Typisch gesjoemel van particulieren en of / pseudo zelfstandigen op 2ehands.be
Er is geen garantie op planten , zeker niet via 2ehands.be
U hebt planten gekocht en betaald , en daarmee is de kous af .
Verkoopster moet u niet terug betalen , en u moet geen andere planten aankopen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Consumenten Koop”