gsm provider - verkeerde informatie

christoph1984
Topic Starter
Berichten: 96

gsm provider - verkeerde informatie

#1 , 13 nov 2008 08:35

De situtatie is de volgende,

Gedurende de maand augustus kreeg ik van een berichtendienst van mijn gsm provider het bericht (meerdere berichten die maand-) dat ik gedurende die maand zou genieten van x aantal gratis minuten. Ik als klant ben er fvan uitgegaan da t ik daar recht op had, en heb die minuten opgebruikt. Bij de afrekening van de factuur zijn deze minuten nooit in mindering gebracht. Ik heb ondertussen klacht neergelegd bij de klachtendienst, maar deze verklaarden dat mijn klacht niet gegrond was, omdat hun automatische berichtendienst blijkbaar een fout had begaan.. Het gaat om toch 60 euro, maar het principe is gewoon dat ik ervan uitging dat ik daar recht op had, en als hun dienst een fout had die maand, dan moeten zij er maar voor opdraaien.. welke wetteksten of bepalingen pleiten in mjin voordeel? Ik moet nl een aangetekend zenden schrijven naar de provider.. kan iemand mij hierin helpen?

Sta ik recht in mjn schoenen?
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
christoph1984
Topic Starter
Berichten: 96

#2 , 13 nov 2008 08:36

De situtatie is de volgende,

Gedurende de maand augustus kreeg ik van een berichtendienst van mijn gsm provider het bericht (meerdere berichten die maand-) dat ik gedurende die maand zou genieten van x aantal gratis minuten. Ik als klant ben er fvan uitgegaan da t ik daar recht op had, en heb die minuten opgebruikt. Bij de afrekening van de factuur zijn deze minuten nooit in mindering gebracht. Ik heb ondertussen klacht neergelegd bij de klachtendienst, maar deze verklaarden dat mijn klacht niet gegrond was, omdat hun automatische berichtendienst blijkbaar een fout had begaan.. Het gaat om toch 60 euro, maar het principe is gewoon dat ik ervan uitging dat ik daar recht op had, en als hun dienst een fout had die maand, dan moeten zij er maar voor opdraaien.. welke wetteksten of bepalingen pleiten in mjin voordeel? Ik moet nl een aangetekend zenden schrijven naar de provider.. kan iemand mij hierin helpen?

Sta ik recht in mjn schoenen?
mvg
kan ik hen nb ook zeggen dat ik mijn huidige facturen niet betaal zolang deze klacht niet behandeld is? Ik vind niet dat ik mijn facturen (mijn plichten) moet betalen zolang zij hun plichten niet voldoen...

Beachcomber
Berichten: 572

#3 , 13 nov 2008 09:07

U hoeft die bminuten inderdaad niet te betalen. U kon er als consument van uitgaan dat de informatie die u door de provider werd gestuurd wel degelijk juist is. Indien de provider u toch de minuten laat betalen, dan maken zij zich schuldig aan het schokken van een gerechtigd en gewettigd vertrouwen.
U kan niet weigeren om de facturen te betalen, u kan wel weigeren om die 60€ te betalen.

Ik raad u aan om een aangetekend schrijven te richten naar uw provider met daarin de eis om het bedrag waarover het gaat te crediteren, gebaseerd op het gerechtigd en gewettigd vertrouwen dat door die berichten werd gecreëerd. U stelt daarin ook dat de provider zich achteraf niet mag exonereren voor een fout die ze zelf hebben begaan, en dat u als consument niet dient op te draaien voor systeemfouten.
Ik raad u tevens aan om de exacte tekst, de exacte datum en uur van de berichten mee in het schrijven op te nemen.

U eindigt de brief met te stellen dat u zal weigeren om de gewraakte 60€ te betalen, maar dat u de andere facturen onverkort zal blijven voldoen. Om helemaal zeker te zijn dat er geen nalatigheidsinteresten van komen kan u die 60€ storten op de deredenrekening van een advokaat.

Reclame

christoph1984
Topic Starter
Berichten: 96

#4 , 13 nov 2008 09:14

U hoeft die bminuten inderdaad niet te betalen. U kon er als consument van uitgaan dat de informatie die u door de provider werd gestuurd wel degelijk juist is. Indien de provider u toch de minuten laat betalen, dan maken zij zich schuldig aan het schokken van een gerechtigd en gewettigd vertrouwen.
U kan niet weigeren om de facturen te betalen, u kan wel weigeren om die 60€ te betalen.

Ik raad u aan om een aangetekend schrijven te richten naar uw provider met daarin de eis om het bedrag waarover het gaat te crediteren, gebaseerd op het gerechtigd en gewettigd vertrouwen dat door die berichten werd gecreëerd. U stelt daarin ook dat de provider zich achteraf niet mag exonereren voor een fout die ze zelf hebben begaan, en dat u als consument niet dient op te draaien voor systeemfouten.
Ik raad u tevens aan om de exacte tekst, de exacte datum en uur van de berichten mee in het schrijven op te nemen.

U eindigt de brief met te stellen dat u zal weigeren om de gewraakte 60€ te betalen, maar dat u de andere facturen onverkort zal blijven voldoen. Om helemaal zeker te zijn dat er geen nalatigheidsinteresten van komen kan u die 60€ storten op de deredenrekening van een advokaat.
het probleem si dat ik die 60 euro heb betaald toenertijd, omdat de factuur hoog was, en ze mij zeiden dat het snel opgelost zou geraken en om verwijlinteresten te voorkomen, dta ik de factuur best zou betalen.. kan ik dan nu de openstaande facturen "onbetaald" laten,en vragen de 60 euro te crediteren van openstaande bedragen?

Beachcomber
Berichten: 572

#5 , 13 nov 2008 09:20

Moeilijk, die facturen hebben immers geen uitstaans met de moeilijkheden omtrent die 60€. Ik denk dat u zich zal moeten beperken tot het AS. Zet in het AS een termijn, dwz, verplicht ze te antwoorden binnen de 15 dagen. Indien dat na die termijn niet is gebeurd, dan kan u zich wenden tot de vrederechter. Die is nagenoeg gratis en volgens wat ik hier heb gelzezen kan u niet verliezen.

Terug naar “Consumenten Koop”