Pagina 1 van 1

Aankoop bij Vandenborre ???

Geplaatst: 12 nov 2008 21:16
door Seki
Heb een EcoDect telefoon Siemens C 470 Duo aangekocht bij VDB in St-Niklaas.

Kwam met nieuw toestel thuis,heb het uitgepakt en (eerst de gebruiksaanwijzing gelezen en bekeken) het toestel aangesloten op het netstroom om op te laden.Wat bleek dat het basis station niet oplaadde.Dus heb ik naar VDB gebeld en die zeiden in St-Niklaas dat ik dit mocht komen ruilen.De andere dag ben ik naar daar gegaan,daar kreeg ik te horen dat het toestel moest opgestuurd worden.Dus ik kreeg geen ander nieuw toestel(ze zeiden dat het 4 weken zou duren voor de reparatie).Dit is toch niet normaal,nog geen dag oud en niet gebruikt.Kreeg ook geen vervang toestel mee.Ze hebben een overeenkomst met Siemens zeiden ze.Ben eens gaan horen bij Saturn en Photo Hall,daar zou ik onmiddellijk een nieuw toestel meekrijgen.

Is dit normaal...

Uw Akte van Vertrouwen Nooit Meer !!!!!!


Wat vinden jullie ervan ????

Geplaatst: 13 nov 2008 09:02
door Beachcomber
De werkwijze vzan Vandenborre is juridisch mogelijk maar wel op het randje. Ze hebben beroep gedaan op de garantie, die inhoudt dat je het toestel kan laten herstellen op kosten van de fabrikant indien het binnen een bepaalde termijn zou stukgaan.

Hier is er eigenlijk geen sprake van garantie, maar sprake van niet-conforme levering of een verkoop met verborgen gebreken. Het toestel heeft immers nooit gewerkt.

Ik raad je aan om een aangetekend schrijven te sturen naar de winkel met daarin vermeld dat u zich beroept op de niet-conforme levering en dat u vriendelijk doch met aandrang vraagt om een nieuw, werkend, toestel te leveren. U zet erbij dat u ingeval van niet-naleving van deze eis u niet zal nalaten om uw rechten te verdedigen voor een rechtbank.

U kan best eens eerst teruggaan naar de winkel en uw punt maken, nl. u hebt dat toestel gekocht, het heeft nooit gewerkt, wat niet-conforme levering uitmaakt, dat de bediende an de kassa verkeerdelijk melding heeft gemaakt van de garantie omdat het hier niet van toepassing is en dat u daarom onmiddellijk een nieuw toestel of de terugbetaling van het toestel vraagt. Als dat niets uitmaakt kan u het aangetekend schrijven versturen.

Geplaatst: 18 nov 2008 20:10
door Seki
De werkwijze vzan Vandenborre is juridisch mogelijk maar wel op het randje. Ze hebben beroep gedaan op de garantie, die inhoudt dat je het toestel kan laten herstellen op kosten van de fabrikant indien het binnen een bepaalde termijn zou stukgaan.

Hier is er eigenlijk geen sprake van garantie, maar sprake van niet-conforme levering of een verkoop met verborgen gebreken. Het toestel heeft immers nooit gewerkt.

Ik raad je aan om een aangetekend schrijven te sturen naar de winkel met daarin vermeld dat u zich beroept op de niet-conforme levering en dat u vriendelijk doch met aandrang vraagt om een nieuw, werkend, toestel te leveren. U zet erbij dat u ingeval van niet-naleving van deze eis u niet zal nalaten om uw rechten te verdedigen voor een rechtbank.

U kan best eens eerst teruggaan naar de winkel en uw punt maken, nl. u hebt dat toestel gekocht, het heeft nooit gewerkt, wat niet-conforme levering uitmaakt, dat de bediende an de kassa verkeerdelijk melding heeft gemaakt van de garantie omdat het hier niet van toepassing is en dat u daarom onmiddellijk een nieuw toestel of de terugbetaling van het toestel vraagt. Als dat niets uitmaakt kan u het aangetekend schrijven versturen.
Sorry dat ik zo laat reageer,maar bedankt voor de info.

Grtz Seki