Verkoop met betwisting verborgen gebreken?

kennygsxr
Topic Starter
Berichten: 7

Verkoop met betwisting verborgen gebreken?

#1 , 08 nov 2008 23:49

Beste,

Vorige week heb ik mijn Moto verkocht aan een particulier.(zelf ook particulier)

Zoals gewoonlijk de papieren opgemaakt " verkocht in de staat waarin hij zich bevind welgekend door de koper"

Nu(een week later) komt deze persoon(koper) zeggen dat mijn moto (Frame) scheef zou staan, en dat ik hem iets verkocht heb met verborgen gebreken.

Terwijl ik zelf hier totaal niets van wist!!!!.

Alsook dreigt hij met rechtzaak

Ik denk dat ik recht in mijn schoenen staan,en hij mij niets kan doen, maar weet iemand hier meer over, eventuele wet-teksten ofzo?

Het zou wel erg zijn, als alle particulieren hun aankoop kunnen ongedaan maken als ze plots iets ontdekken, terwijl de verkoper er zelf niet van op de hoogte was.


Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 nov 2008 12:15

Ik citeer uit een vonnis:

De verkoop "in de staat waarin het verkochte goed zich bevindt, gekend door de koper" is een geldig niet-vrijwaringsbeding (Vergelijk: Cass., 24 april 2003, www.cass.be, met conclusie van Advocaat-generaal Henkes en de rechtsleer geciteerd in de voetnoten 2 en 3 van deze conclusie; Cass., 15 september 1978, A.C. 1978-79,52; R.W. 1978-79, 1909; Pas. 1979, I, 60; Brussel, 25 september 2000, R.W. 2000-01, 1606; Luik, 27 juni 1985, J.L. 1985, 497; R.R.D. 1985, 259).

scorpioen

ZeddLeppelin
Berichten: 97

#3 , 11 nov 2008 14:06

De vraag kan hier m.i. eveneens gaan over het feit over het scheef staan van het frame een al dan niet verborgen gebrek is...

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”