Website eist product terug

Weer het duupje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Website eist product terug

#1 , 08 apr 2021 18:25

Geachte leden,

Ik heb een vraagje betreffende een bureaustoel die ik kocht voor mijn echtgenote.
Maandag laatstleden 05/04 kocht ik een bureaustoel voor mijn echtgenote.We keken op verschillende websites naar bureaustoelen en kwamen bij coolblue uit voor een mooie stoel aan 79€. We zochten op stoelen tot 150€.
Op de website staat deze geadverteerd met een doorstreepte prijs van 499€ en nu voor slechts 79€ of een tweedekansje aan 49€.
De stoel lijkt me dat ook echter maar waard te zijn aangezien alles plastiekerig lijkt en de rugleuning gewoon een stofje is,enz.... Ik ben geen kenner van bureaustoelen dus ik acht dit een normale prijs. Betreft volgende stoel : Interstuhl Prosedia Online EV002 .

Vandaag staat er een dame van coolblue klantendienst op mijn antwoordapparaat dat ze de stoel terugwillen omdat de prijs niet correct was.De stoel moet immers wel degelijk 499€ kosten.Of ik mag de stoel houden maar moet dan nog 220€ bijbetalen,een geste die ze willen doen door een korting te geven van 200€.Men verwijst ook naar een email die ze mij hierover zouden gestuurd hebben. Ik heb echter mijn spamfolder nagekeken,mijn verwijderde emails bekeken,maar geen email betreffende hun klacht.

Ondertussen is de stoel al een paar dagen in gebruik,hebben wij de doos niet meer en is deze stoel al duidelijk gebruikt als je de wielen bekijkt.Ik heb ook geen zin om gans die stoel terug uit elkaar te halen en naar bpost te brengen om deze terug te sturen,ik hoef niet al die moeite te gaan doen voor een fout die zij gemaakt hebben.

Kunnen zij dit eisen om ofwel bij te betalen of dat ik die stoel moet terugsturen ? Het leek me een faire koop en ik ben geen kenner ter zake wat bureaustoelen betreft.

Vriendelijke groeten,
Pascal

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 08 apr 2021 19:11

Uw (gebrek aan) kennis doet niet ter zake. Het enige dat telt is dat de prijs niet onwaarschijnlijk laag is, bv. een tv van 1.999 euro die door een vergissing voor 19,99 wordt geafficheerd.

Imho kan dit twee kanten uit in de rechtbank. De prijs is zeer laag, maar ook niet uitzonderlijk laag.

jef007
Berichten: 1679

#3 , 08 apr 2021 19:48

misschien op zoek gaan naar vergelijkbare stoelen aan een zelfde lage prijs om zo later eventueel de rechter te overtuigen

Reclame

Jo23
Berichten: 379
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 apr 2021 20:20

Ik zou de stoel die reeds in gebruik is gewoon blijven gebruiken, u heeft die ter goeder trouw besteld conform de gegevens op de website. Zoals Leen schrijft is de prijs laag maar niet abnormaal laag, in die sector zijn er vaak stukken die afgeprijsd worden en de deur uitmoeten aan bodemprijzen. De rugleuning van deze stoel ziet er overigens kwetsbaar uit en ik lees dit ook in een review. Ik denk niet dat een firma die (tien) duizenden stuks per dag verkoopt naar een rechtbank trekt voor een fout die ze zelf gemaakt heeft, zou overigens slechte reclame zijn...

freelance
Berichten: 2615

#5 , 08 apr 2021 21:27

Niet op reageren .
Een koop is gesloten wanneer het goed geleverd is , en de prijs betaald .
Achteraf discuteren is gewoon kinderachtig van die klantendienst . Niet uw schuld als die te laag geprijsd was .
Burgerlijk Wetboek :
Artikel 1582. Koop is een overeenkomst waarbij de ene partij zich verbindt om een zaak te leveren, en de andere om daarvoor een prijs te betalen.
Hij kan bij authentieke of bij onderhandse akte worden aangegaan.
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

loeki
Berichten: 267

#6 , 09 apr 2021 06:41

U heeft een goede deal gesloten
Betaald en geleverd gekregen
Nu lekker gebruiken en ervan genieten
De rest hoeft U zich niets van aan te trekken

lukasi
Berichten: 1139

#7 , 09 apr 2021 09:39

Je kan natuurlijk je goede wil tonen en zeggen dat ze hem op afspraak kunnen komen demonteren, inpakken en meenemen. Je geeft natuurlijk enkele data door en een tijdsblok wanneer dit voor jou kan.
Als dit niet past in hun schema meld je dat je bereid ben om verlof aan te vragen maar dat deze dag dan wel gecompenseerd moet worden.
Ben je zelfstandige dan reken je natuurlijk je uurloon voor wachttarief. Geef ook even door dat bij het niet komen opdagen op het vastgesteld uur en dag je sowieso de verloren tijd aanrekent en ook een no-show van 99€ .

eylis
Berichten: 8840

#8 , 09 apr 2021 11:06

En bovendien, u heeft geen officieel schrijven of zelfs maar een mail ontvangen. En dat klopt natuurlijk, omdat de verkoper na levering en betaling echt geen officiële poot meer heeft om op te staan. Men probeert natuurlijk ;-)

Weer het duupje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 apr 2021 22:04

Bedankt voor de geruststellende berichten. Ik wacht verder af of ze nog iets gaan ondernemen en hou jullie op de hoogte. Ik heb op bol.com een stoel gevonden die er idd ongeveer hetzelfde uitziet voor 70€,dus het kan perfect.

Terug naar “Consumenten Koop”