Vraag ivm Donatie in ruil voor digitale service/voordelen.

BVL1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vraag ivm Donatie in ruil voor digitale service/voordelen.

#1 , 06 apr 2021 13:02

Beste,

Ik heb een vraag ivm het legale aspect achter digitale servicen verkopen onder het mom van "donatie".

Voor een online spel dat ik speelde (privé server) werden er in een shop gemaakt door de eigenaar van de server packs verkocht voor extra voordelen in het spel.
Echter verkoopt hij deze onder de vorm van "donaties" en als je verwijderd wordt uit de server krijg zal je geen terugbetaling krijgen.

Is dit een legale vorm van handelen?

Recent heb ik een "lifetime" pack aangekocht en amper enkele maanden later wordt ik om vage redenen geblokkeerd. Ik vroeg om een terug betaling aangezien ik een pak gekocht had dat me voordelen zou geven zolang de server bestaat (lifetime).
De server eigenaar claimt dit niet te moeten doen aangezien het zou gaan over een donatie.
Echter duid alles zeer duidelijk om een verkoop voor servicen en niet op een donatie.

Mvg
Ben

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BVL1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 apr 2021 13:05

Afbeelding

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 06 apr 2021 13:06

Dit is duidelijk een koop, geen donatie.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 07 apr 2021 11:16

Hetgeen je gekocht hebt (bovenaan de screenshot) spreekt duidelijk van een donatie, waarbij dit gekoppeld zal zitten aan extra mogelijkheden in het spel.

Onderaan staat duidelijk dat je geen refund krijgt na een ban.

Lijkt mij duidelijk dus...

Kans lijkt mij trouwens ook klein dat die handelaar opereert onder de Belgische vlag?

Terug naar “Consumenten Koop”