Opzegging ECI

Makaveli
Topic Starter
Berichten: 1

Opzegging ECI

#1 , 26 okt 2008 20:08

Beste mensen,

ECI is al vaak een onderwerp geweest... toch wil ik jullie nog even om raad vragen.

Mijn moeder is sinds 01/04/1978 lid van deze organisatie.
Toch heb ik haar onlangs kunnen overtuigen om EINDELIJK haar lidmaatschap op te zeggen.

Daarom heb ik samen met haar een aangetekend schrijven verzonden op 13/10/2008 met de vraag om haar lidmaatschap met onmiddellijke ingang stop te zetten.

Afgelopen week kregen we dan een brief van hen en het volgende stond te lezen:

Geachte mevrouw...

Uw opzegging is door ons ontvangen en genoteerd. Uw lidmaatschap eindigt op 31 maart 2009.

Deze einddatum hangt samen met wat wij bij uw inschrijving als lid overeenkwamen. Zoals u weet, zou uw lidmaatschap dat op 1 april 1978 begon, tenminste 1 jaar duren en automatisch met een jaar worden verlengd, tenzij u uiterlijk 1 maand voor afloop van de lidmaatschapsperiode zou opzeggen.

Wij zien graag uw kwartaalbestellingen tot het einde van uw lidmaatschap tegemoet.


Via google ben ik al op verschillende topics gestoten waarin ze schreven op te letten, zelfs al had je je lidmaatschap opgezegt.

Nu is mijn vraag... dient mijn moeder gewoon haar straf nog uit te zitten door twee kwartaalbestellingen te doen?
Laatste bestelling was op 18/09/2008 dus volgt er nog bestelling voor okt-nov-dec en jan-feb-maart.
Of is dit één of ander foefke dat ze proberen om je op één of andere louche manier lid te houden?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

Koen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bertcalluy
Berichten: 2

#2 , 31 okt 2008 13:02

Recent werd een wetswijziging doorgevoerd tengevolge waarvan overeenkomsten van bepaalde duur die stilzwijgend verlengbaar zijn en betrekking hebben op de levering van diensten, na de eerste verlenging op elk ogeblik opzegbaar zijn mits inachtname van een opzegtermijn van 1 maand.

Deze regeling geldt evenwel enkel voor diensten (GSM, fitness, ...) maar niet voor producten, bv. het alomgekende en hierboven aangehaalde contract met de boekenclub.

Uw moeder zal dus inderdaad nog bijkomende betalingen moeten doen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”