Reis

avbc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Reis

#1 , 02 apr 2021 11:08

Ik heb via een reisbureau een pakketreis geboekt. (half mei)
Nu merkte ik dat er 2 vluchten werden aangepast, met als gevolg dat onze planning moet worden veranderd.
(Aankomst bij vertrek is 6 uur later en een andere vlucht is verplaatst van 's avonds naar 's morgens vroeg.)

Nu heb ik via e-mail het reisbureau hiervan op de hoogte gesteld en annuleer met deze reden de reis.
(En ook door de nog altijd aan de gang zijnde corona pandemie.)

Ik heb in de e-mail vermeld dat wanneer ik geen antwoord krijg binnen de 7 dagen ik
er van uit ga dat ze akkoord gaan en mijn voorschot terug krijg binnen de 14 dagen.

Wat als ik effectief geen antwoord krijg? (is nu al 5 dagen)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 02 apr 2021 11:11

Die reis is sowieso verboden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

avbc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 apr 2021 11:21

Vertrek is voorzien half mei.

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 02 apr 2021 16:21

Die reis is sowieso verboden.
M.i. enkel tot en met 18 april 2021 ... Het reisverbod werd tot op heden nog niet verlengd en werd zelfs niet verlengd met de 'paaspauze'

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 02 apr 2021 17:19

Meestal staat in de kleine lettertjes van een reisovereenkomst dat vluchturen (binnen zekere grenzen) kunnen wijzigen en dat dit geen reden tot annulatie vormt. Voorts kan je niet zelf opzeggen met corona als argument. Als de reis niet doorgaat (bv nog steeds verbod op niet essentiële verplaatsingen) zal je een voucher krijgen en mogelijks onder bepaalde voorwaarden een terugbetaling.

artemis
Berichten: 3294

#6 , 02 apr 2021 17:57

Bij een pakketreis zijn de vluchturen steeds onder voorbehoud. U reist op datum x en komt terug op datum y. Enkel dat is de verbintenis van de touroperator.
Zou u alleen vliegtuigtickets geboekt hebben dan is dat bij wijziging vluchturen een ander verhaal.

Terug naar “Consumenten Koop”