Verkoop caravan buitenland

Andries.K
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Verkoop caravan buitenland

#1 , 27 mar 2021 21:10

Ik stelde onlangs mijn caravan die in Venetië staat te koop. In mijn zoekertje was ik duidelijk over de toestand caravan (dus 15j daar gestaan en nooit naar technische keuring geweest) dus propere staat doch technisch na te zien en vochtige vlekken onderaan .

Er reageert een Sloveen die na twee zinnen al beslist: ik koop hem en schreef onmiddelijk het volledige bedrag (4000€) over naar mijn rekening. Ik maakte een verkoopsovereenkomst op maar hij ondertekende deze niet. Maar bon, ik dacht: ik kreeg toch de volledige vraagprijs dus is verkocht🤷‍♂️
Nu gaat die man na paar dagen de caravan ophalen. Hij belt mij en zei: ik moet die caravan niet, hij is versleten (onderaan vochtig, zoals ik beschreef in mijn zoekertje) en hij zei dat het rose formulier die in de caravan lag niet op mijn naam staat... ik kocht in de tijd zekf ginder die caravan aan een Belg met de bedoeling deze ginder te laten staan... dus schreef deze nooit in alsook geen verzekering daar de stalling mijn caravan onder hun platen brachten naar camping.
En nu??? Kan hij zomaar die verkoop afbreken na het betalen van het volledige bedrag?
Wie is nu verantwoordelijk voor de stallingskosten indien hij er niet achter gaat?
Wat moet ik doen????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

josciscojos
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mar 2021 21:43

Verkocht is verkocht....

Reclame

Andries.K
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2021 22:20

Dat dacht ik ook maar... stel dat hij afziet van de verkoop... mag ik het geld houden. Ok, maar ben ik dan terug verantwoordelijk voor de stalling van de caravan? Mag ik hem doorverkopen...???

Andries.K
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mar 2021 22:21

Hij tekende overeenkomst ook niet. Dus kan ik aan stalling enkel bewijs van overschrijving voorleggen.

loeki
Berichten: 267

#6 , 28 mar 2021 06:19

Heeft niets getekend, doch wel 4000 euro aan U overgeschreven
Zie het als een leuke schenking
En...verkocht is verkocht

Andries.K
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 mar 2021 17:30

Dat dacht ik ook...
Maar blijkbaar kan iemand afzien van de verkoop waardoor ik uiteraard dit geld (zijnde volledige prijs) mag behouden maar... indien hij ervan afziet blijft de caravan van mij toch, dus blijft mijn verantwoordelijkheid. Dus in juli verwacht de stalling zijn geld, indien hij afziet v verkoop staat nergens op papier dat hij nieuwe eigenaar is en komt stalling dus naar mij🤷‍♂️

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#8 , 28 mar 2021 18:00

hij moet op zich niks ondertekenen, de mails/chat berichten kunnen eveneens gelden als bewijs van aankoop.

als de stalling u contacteert meld hun dan dat de caravan op datum X aan persoon Y werd verkocht voor de prijs van Z en dat u niet langer de eigenaar bent.

Sirkii
Berichten: 5396

#9 , 28 mar 2021 18:33

Om in België een caravan van meer dan 740 kg in te schrijven moet het inschrijvingsbewijs op naam van de verkoper staan. Dat zal in Slovenië ook wel zo zijn zodat de caravan niet meer kan ingeschreven worden als rijdende caravan. Stond dit in je zoekertje?

Op basis van je informatie lijkt enkel nog verkoop als stacaravan mogelijk tenzij j m alsnog in België inschrijft (wat je met transport en zo er bij ws meer gaat kosten dan het opbrengt)

Andries.K
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 mar 2021 20:56

Ik heb caravan ook in Italië gekocht zonder keuring , anders moest verkoper eerst terug naar België en bleef daar 15j zo staan nu verkoop ik hem ook zo... wist de koper.
Het rose formulier is enkel een link: nummerplaat/voertuig/persoon. Als nummerplaat geschrapt werd is deze van geen waarde meer voor de caravan. Zo kocht ik s een brommer en wou deze inschrijven. Enige probleem was toen dat ze moesten weten wie laatste ingeschreven had en zijn ze toen te weten gekomen ook. Dus bij deze hebben ze laatste inschrijving al...

Terug naar “Consumenten Koop”