dading met dwangsom

Vista azul
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

dading met dwangsom

#1 , 20 mar 2021 12:14

Hallo, omdat op mijn nieuwe wagen bepaalde opties niet aanwezig zijn die wel op de bestelbon staan hebben we een overeenkomst gemaakt die omgezet werd naar een dading. Hierin staan wederzijdse toegevingen waarmee we beide akkoord gaan.
Nu uiteindelijk blijkt er ook een bepaling van geheimhouding in te staan met een gekoppelde schadevergoeding indien ik dit alles openbaar zou maken wat ik niet van plan ben.
Kan de opsteller (advocaat garage) zomaar een schadevergoeding opleggen? Is dit een onrechtmatig beding, gelijkwaardig en evenwichtig beding ?
Alvast bedankt voor jullie advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 20 mar 2021 22:31

U kunt er ook voor kiezen om niet te tekenen, en naar de rechtbank te gaan hiervoor.
Keuze is aan u.

Als u akkoord gaat met de dading, is de geheimhouding wel een kleintje lijkt mij.
Best wel zien of deze beperkt is in tijd, want als u mogelijks over 10 jaar uw mond voorbij spreekt...

Vista azul
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mar 2021 17:21

Ja, het sleept al 4 maanden aan en tegen vrienden of familie heb je al het één en ander verteld, frustraties enz...Dan kan er al snel een woord teveel verteld worden. En van het één komt het ander!
Vraag: zou je alsnog de koop kunnen laten ontbinden of heeft dat geen kans op slagen? Ik heb wel een aangetekend schrijven naar de dealer gedaan binnen de 10 dagen na de aankoop.
Zijn hier ervaringsdeskundigen onder jullie?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”