KOPEN HOND BIJ PARTICULIER

NEWFI
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

KOPEN HOND BIJ PARTICULIER

#1 , 18 mar 2021 14:36

Ik heb een puppy Newfoundlander gekocht bij een particulier, met boekje en ingeënt, dus alles volgens de regels.
Puppy komt bij ons na 8 weken.
De puppy sterft na 1 maand bij ons te zijn aan een nierfalen (een aangeboren nierafwijking).
Wat zijn onze rechten in dat geval ? Wij hebben alleen een kontrakt van aankoop, verder geen bepalingen.
Particuliere verkoper reageert niet meer op onze tel, sms of mail.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12837

#2 , 18 mar 2021 14:45

Particulier moet u geen garantie geven.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 18 mar 2021 19:26

Mogelijk een broodfokker??

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 19 mar 2021 11:26

Mogen particulieren honden verkopen? In Nederland is dat al vijf jaar verboden. Voor België vind ik verwarrende informatie. Je mag hondjes niet via een zoekertjessite of sociale media zoals Facebook aanbieden, zelfs een affiche ophangen is verboden. Maar verkopen lijkt te mogen. Handelaars moeten uiteraard de wettelijke garantie geven (zoals bij een broodrooster bv), particulieren uiteraard niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Consumenten Koop”