Foutieve bestelling

Kaanncann
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Foutieve bestelling

#1 , 16 mar 2021 00:41

Beste leden

Ik heb laatst bij een klinker bedrijf staptegels besteld echter hebben ze me andere geleverd. Ze zeggen dat het wel degelijk die stenen zijn die ik zogezegd heb besteld. Ik heb de bon nog en daar staat dus op dat ik geelbruine staptegels heb besteld. Ik heb wel zwarte mogen ontvangen. Ze zeggen dat de kleur zal veranderen. Schandalig. Hierna ben ik bij hun op kantoor geweest en werd ik aangevallen door 2 werknemers van hun die druk op mij hebben gezet. Ook mocht ik niet binnen opeens in hun kantoor en moest ik buiten wachten terwijl andere klanten wel binnenmochten. Na dit lieten ze me op de computer zien dat dat die zwarte stenen waren wat ik had besteld maar toen die werknemer even verder klikte per ongeluk zag ik mijn stenen die ik wilde hebben. Zij werd helemaal rood en pleitte nog altijd dat dat die niet waren terwijl de naam
En al op de bon staat. Nu willen ze mijn stenen niet halen en die andere ook niet leveren.

Wat moet ik doen om hierop zo snel mogelijk te reageren zodat ik toch mijn bestelling krijg wat ik al volledig heb betaald.

Politie ofzo bijhalen? Ze zijn enorm onvriendelijk en agressief.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 16 mar 2021 08:40

Aangetekend in gebreke stellen, ze ongeveer 14 dagen tijd geven om de juiste stenen te leveren en de foutieve op te halen.
Bij niet-levering kunt u zeggen dat u de overeenkomst als van rechtswege als verbroken zult beschouwen, en het geld integraal terug eist, alsook een stallingsvergoeding eisen per dag dat de foute stenen bij u opgeslagen liggen.

Moest er geen gehoor komen (kans is reëel) zal dit een ticketje rechtbank worden.

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 16 mar 2021 09:12

Politie komt niet tussen voor onvriendelijkheid. U moet zoals hierboven gezegd naar de rechtbank stappen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”