Niet houden aan toewijzing hond

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

Niet houden aan toewijzing hond

#1 , 07 mar 2021 21:53

Beste, er waren 2 honden ter adoptie maar wouden "op dat moment" enkel beide honden samen weg doen. Ik had afgesproken per mail met het hondenverblijf dat indien de situatie veranderde hetzij aparte plaatsing dat zij mij zouden contacteren. Later merkte ik op dat zij enkel nog ene hond hadden, de hond dat wij overeen kwamen had zij blijkbaar aan iemand anders toegewezen. Kan ik mij beroepen op een recht op basis van schriftelijke overeenkomst? Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 08 mar 2021 14:13

En hebben ze dat schriftelijk en getekend bevestigd?

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

#3 , 10 mar 2021 20:09

Per facebook, niks getekend

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 10 mar 2021 20:11

U kan daarvoor naar de rechter stappen. Is vrederechter . Starten met een verzoeningsprocedure.

pho450
Berichten: 192

#5 , 12 mar 2021 10:27

Hou er rekening mee dat een hond wettelijk als een roerend goed gezien wordt. Zuiver technisch maak je mijn inziens weinig kans, veel hangt er van af wat je eigenlijk precies wil (verkoop ongedaan maken?) en waarom.

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 12 mar 2021 10:41

Er zijn nu al drie partijen ...
uzelf
de verkopers en
de nieuwe eigenaar.
Kans dat u het haalt bij de rechter tgo de nieuwe eigenaar is 0%. Want die heeft u geen schade berokkend.
Enkel de verkoper kan veroordeeld worden maar wat is uw verlies?

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

#7 , 13 mar 2021 19:00

Dank U wel

Terug naar “Consumenten Koop”