X.de perikelen

Drone
Topic Starter
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

X.de perikelen

#1 , 05 mar 2021 21:26

op 27/2/2021 bestelling geplaatst voor 16 druipkaarsen voor 16,82euro bij X.de (gratis verzending)



advertentie en bestelling melden duidelijk van 8 druipkaarsen (4 pakken van 2 stuks) en dat maal 2 (16 in totaal)

word vandaag geleverd in pakjes automaat van bpost.

bij openen blijken er slechts 4 kaarsen in te zitten (2x2)

ik stuur een mail via het contact formulier met de vraag de ontbrekende kaarsen op te sturen maar krijg in plaats daarvan vandaag omstreeks 20.38u mailtje dat er een "retourzending" kan gebeuren, de welke ik niet gevraagd heb.

wanneer ik X.de via het contact formulier vraag om mij te bellen (zelfs om 21u nog) krijg ik 1min later al telefoon in het nederlands (geen vlaams; wat normaal is)

de dame aan de telefoon meld mij doodleuk dat er een "fout" op de website is gebeurd en dat men de 12 ontbrekende kaarsen niet kan opsturen omdat het om een "warehouse deal" zou gaan.

als ik zeg dat het mij niet voor mij niet abnormaal lijkt te zijn dat men een euro betaald voor een druipkaars in combinatie met een "deal" zegt zij dat het dure kaarsen zijn zoals vroeger en dat de fout ligt bij de vertaling van duits naar de nederlandstalige instellingen (lijkt mij BS te zijn, ma bon).

ze zou mij "uitzonderlijk" wel kunnen toestaan om de 4 kaarsen te behouden en het volledige bedrag terug te storten

wie kan er mij de correcte (europese) artikels bezorgen zodat ik X.de op hun verantwoordelijkheden kan wijzen.

(sorry als der nog iets ontbreekt of onduidelijk is, hard gewerkt en dan moet ge nog X hun crap opkuisen)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2291
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2021 05:59

Ik weet niet wat voor kaarsen het zijn en hoeveel deze normaal kosten, dus kan moeilijk zeggen of het om een duidelijke fout gaat.

Als je die 4 kaarsen mag behouden en ze sturen het volledige aankoopbedrag terug, heb je toch een goeie zaak gedaan?

Drone
Topic Starter
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 06 mar 2021 10:08

Ik weet niet wat voor kaarsen het zijn en hoeveel deze normaal kosten, dus kan moeilijk zeggen of het om een duidelijke fout gaat.

Als je die 4 kaarsen mag behouden en ze sturen het volledige aankoopbedrag terug, heb je toch een goeie zaak gedaan?
men koopt een bepaald aantal voor bepaalde reden he :)

mijn moeder vroeg erachter om bij de foto van haar vader (den bompa) en haar hondje te kunnen plaatsen, daarom dat ik der zo achter zit.

ik ken ook niks van kaarsen :oops:

maar op de betreffende site staan ze momenteel te koop aan 8euro (afgerond) voor 2 stuks als "nieuw".

de moment dat ik ze kocht via de website stonden ze als 4*2 (maal 2) te koop voor 8euro onder de conditie "warehouse sale" met de vermelding "tweedehands - verpakking licht beschadigd), dit staat zo ook op de order bevestiging en in de bestellijst.

het lijkt mij op die moment niet onredelijk om er van uit te gaan dat die kaarsen "slechts" 1euro zouden kosten onder die voorwaarden, daarom dat ik er dan ook 16 bestelde.

het is pas nu, als ik klaag, dat men afkomt met het excuus dat er "fouten" zouden gestaan hebben op de website en dat met het ontbrekende aantal kaarsen niet wilt naleveren omdat het over een "warehouse sale" zou gaan op het moment dat ik ze aankocht.

*edit*

screenshot zonder gegevens ;)

Afbeelding

Reclame

freelance
Berichten: 2615

#4 , 06 mar 2021 13:18

dit staat zo ook op de order bevestiging en in de bestellijst.
Orderbevestiging is een consumenten verkoop zoals alle andere , tenzij er een opschortende voorwaarde is , bekendgemaakt op het moment van aanbieding .
Moet behandeld en uitgevoerd worden net als alle consumenten overeenkomsten , in alle EU landen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Drone
Topic Starter
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 06 mar 2021 13:59

dit staat zo ook op de order bevestiging en in de bestellijst.
Orderbevestiging is een consumenten verkoop zoals alle andere , tenzij er een opschortende voorwaarde is , bekendgemaakt op het moment van aanbieding .
Moet behandeld en uitgevoerd worden net als alle consumenten overeenkomsten , in alle EU landen .
als ik de orderbevestiging bekijk zijn er geen opschortende voorwaarden op het moment van de aanbieding, nog enige vermelding van problemen of het niet op voorraad hebben.

als ik op "order details" klik kom ik terug uit op de zelfde melding als in de screenshot die ik eerder poste ( 4 pakken van 2 kaarsen x 2).

tussen de bestelling en het moment van verzending is er geen enkele melding geweest dat er "problemen" zouden zijn of dat men het aantal kaarsen niet zou kunnen leveren.

de website blijft bij hun standpunt dat ze mij de 12 ontbrekende kaarsen niet moeten leveren, de vraag is dan ook naar welke artikelen ik hun door kan sturen zodat ik hun verantwoordelijkheid kan afdwingen.

freelance
Berichten: 2615

#6 , 06 mar 2021 14:25

Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Drone
Topic Starter
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#7 , 06 mar 2021 15:07

dat verwijst naar de nederlandse voorbeeld brieven en hun wetgeving :(

de belgische versie op de belgische ecc site doet dat niet :(

Drone
Topic Starter
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#8 , 06 mar 2021 19:09

de webwinkel weigert pertinent om de ontbrekende kaarsen op te sturen.

ik zou de link naar de facebook pagina kunnen posten als iemand hun reacties eens wilt lezen

maar hier een kort voorbeeld van het enige antwoord dat ik constant krijg;

- - -

My apologies, Helmuth.
A replacement or resending items from an X Warehouse order is not possible, as already stated.
You can return the items you received and order again.
My colleague on the phone surely checked on every possible solution for you. I am sorry that we can't offer a different solution in this case.
-Sonja

- - -

As my colleague said, the following conditions apply to warehouse deals: *link naar voorwaarden*. I'm very sorry I can't give you any other information either.
-Karin

- - -

Since each item on X Warehouse is unique due to its nature, we are unable to offer an exchange with items in the same condition.
-Karin

- - -


terwijl dezelfde kaarsen in de zelfde conditie nog steeds beschikbaar zijn, alleen niet meer tegen de prijs dat ik ze kocht

Drone
Topic Starter
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#9 , 07 mar 2021 20:26

aangezien de webwinkel pertinent weigert om de ontbrekende kaarsen op te sturen heb ik klacht ingediend bij ECC Belgie met bijhorende eis tot schadevergoeding.

het zal afwachten worden nu.

het enige constante dat de webwinkel aanhaalt als reden om de resterende kaarsen niet op te sturen is het excuus dat de "kwaliteit" en de prijzen in hun 'warehouse' constant evalueren en dat men bijgevolg de ontbrekende kaarsen in dezelfde "staat" en prijs niet kunnen opsturen

ook al zijn krak dezelfde kaarsen nog steeds beschikbaar op de website

Drone
Topic Starter
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#10 , 06 apr 2021 23:18

wanneer ik de website nog eens bekijk naar hetzelfde artikel in "grote" hoeveelheid kom ik op volgende verkoper terecht,

https://www.amazon.de/-/en/Hillfield%C2 ... B002P83XY0

als men dat per kaars uitrekent dan komt men op 1,5euro/kaars

dat ik dan 1euro per kaars zou betalen bij een "wharehouse" deal lijkt dus niet zo ver gezocht te zijn en lijkt mij de prijs van 1euro per kaars redelijk te zijn, zeker voor een bedrijf zoals A.

Drone
Topic Starter
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#11 , 18 apr 2021 10:41

zelfde aantal kaarsen word terug 'aangeboden' aan een iets duurdere prijs;

(kan niet anders dan de rechtstreekse link plaatsen)

https://www.amazon.de/Drip-Candles-Drip ... PMC7JSSG4G

als ik ze dan contacteer via FB komen ze momenteel weer af met de gewoonlijke excuus;

het is een vertaalfout van duits naar het engels . . .

raar, het cijfer 8 is bij mijn weten hetzelfde in het duits als in het engels . . .

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 18 apr 2021 11:17

@Drone blijft precies maar antwoorden en reacties geven op zijn eigen topic

Drone
Topic Starter
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#13 , 18 apr 2021 12:18

@Drone blijft precies maar antwoorden en reacties geven op zijn eigen topic
om iedereen op de hoogte te houden en er voor te zorgen dat ik er zelf nog aan uit kan :mrgreen:

Terug naar “Consumenten Koop”