garantie kotfietsen

oldskoolgsxr
Topic Starter
Berichten: 88
Juridisch actief: Nee

garantie kotfietsen

#1 , 05 mar 2021 14:58

Hallo iedereen.
Ik werk sinds een tijdje in de kringwinkel en zoals velen weten worden er ook fietsen verkocht.

Onze fietsen zijn volledig gereviseerde fietsen en worden 2dehands verkocht met 1 jaar garantie.
Geen probleem me dunkt.


Maar we puilen uit van de fietsen en ons fietsatelier krijgt ze niet allemaal gereviseerd. We zitten vaak met een hoop ijzer.
Meer mensen aannemen is niet zo eenvoudig in een vzw van hergebruik in combinatie met een maatwerkbedrijf. We werken eraan, maar er is ook veel verloop.
Een opkoper brengt soelaas, maar die geeft maar een aalmoes.



Ik zet even mijn commerciële knop op.
Ik reviseer niets. ik bied de fiets zo te koop aan.
Zonder garantie. (ai ai knuppeltje hoenderhok 8_) )

Zou ik deze fietsen kunnen verkopen als :
"onderdelenfietsen"
"projectfiets"
"donorfiets"

Of
Met 1 jaar garantie, maar ik omschrijf het goed als totaal niet geschikt om mee te rijden

"kunstwerk stilleven"
"decoratiefiets"

Zo heb ik niet de illusie gewekt dat dit kan dienen als vervoersmiddel in de staat dat ik ze heb aangeboden.

Win/win:win?

-De goederen (fiets zal ik het dan niet noemen) zijn goedkoper voor de klant dan een volledig gereviseerde fiets en geschikt voor projecten...
-Wij verdienen er wat meer aan. ( minder geld dat naar subsidie moet voor maatwerkbedrijven)
-We blijven binnen de wet.

Is maar een voorstel.
Geen man overboord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 05 mar 2021 15:06

Je zou een "onderdelenhoekje" kunnen voorzien in de shop: waar klanten een kader, stuur, trappers en wielen kunnen meenemen aan een "zelfbouwprijs" :-)

oldskoolgsxr
Topic Starter
Berichten: 88
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mar 2021 15:29

heb ik ook al aan gedacht, maar demontagekosten, m² beschikbaar maken, de doelgroepmedewerker uitleggen wat een nog te verkopen onderdeel is en wat niet ....was niet direct de eenvoudigste oplossing maar was eigenlijk plan B.

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 05 mar 2021 15:57

Hetgeen u voorstelt lijkt mij toch een beetje problematisch, maar u kunt wel fietsen verkopen "in zeer slechte staat, gekend door de koper" en dan een waslijst met mankementen opgeven.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 05 mar 2021 19:20

"opknappers of afknappers"

Terug naar “Consumenten Koop”