buitensporige factuur voor herstelling rolluik

supernamy
Topic Starter
Berichten: 132

Re: buitensporige factuur voor herstelling rolluik

#46 , 12 mar 2021 19:50

Ik dank niet dat TS zijn gelijk zal halen bij een rechtbank. En bij een volgende roluikpanne, zal je in een andere regio een hersteller moeten zoeken, want deze zal niet meer voor u willen werken .
https://www.creazza.be/

Op deze site kan je enige prijzen terugvinden voor herstellingen van rolluiken
Hieronder enige prijzen van stukken en werkuren:
Verplaatsing forfait gans Vlaanderen 70 €
Werkuren 60 € per uur en arbeider
Nieuwe motor Somfy 130 € + btw

Als ik dat snel uitreken: 1.5 Hr werk /2 man = 180 €
Verplaatsing = 70 €
materiaal = 130 €
SAMEN: 310 € + 6 % BTW = 329 €
Met nog wat leveringen van wat vijzen en/of schroeven ben je al bijna aan dat bedrag.
Ga jij dan een procedure opstarten voor amper 40 à 50 €???
Hartelijk dank Mava voor u grondig, duidelijk antwoord en ook voor die link! U hebt alleen maar een detail overzien in deze lange discussie, nl. dat er geen nieuwe motor werd geplaatst. Die monteurs hebben een motor geplaatst die ikzelf thuis had. Verder werd er geen materiaal gebruikt. In uw berekening die volgens mij op 380 uitkomt, moet u dus alvast 130 € aftrekken. Afgezien van de peperdure verplaatsingvergoeding voor amper 2 km zitten we al in een andere grootteorde: 250 € ipv 390 € +btw.
Ik denk dat je zeker niet teveel hebt betaald,
Ik heb hier offertes liggen voor het plaatsen van een gasketel die ik zelf voorzie, prijzen tussen de 1000 en 2500eur voor een half dagje werk aangezien wij ze zelf ophangen, en schouw voorzien, dus denk dat jij er goed van af komt.

Denk als je morgen de frituur binnenstapt en vraagt om u eigen frietjes te bakken dat je evenveel betaald of zelfs meer
Ik heb ook een bestek voor het schilderen van mijn leuning gekregen: 800 € en?? Het plaatsen (= monteren, aansluiten aan de installatie, in werking stellen, programmeren en testen, veronderstel ik) van een ketel heeft niets te maken met het vervangen van een rolluikmotor.
Jouw voorbeelden doen helemaal niet ter zake, en je bijdaag ook niet.
Trouwens, deze discussie is al lang gesloten.

viRUS hieronder weggehaald - JurecaBE-moderator

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Consumenten Koop”