Herroepingsrecht

MikeG
Topic Starter
Berichten: 8

Herroepingsrecht

#1 , 02 mar 2021 07:57

Hallo,

Ik wil mij informeren over het herroepingsrecht.

Ik heb een aanhanger gekocht en zou deze willen terugleveren aan de garagist aangezien ik een andere oplossing heb gevonden waardoor deze eigenlijk niet meer nodig is. Fout van mij om het zo ver te laten komen.

Eerst wou de garagist niet terugnemen omdat deze speciaal voor mij gemaakt zou zijn. Het klopt dat ik een aantal opties er heb bijgenomen maar er zijn geen custom dingen aan toegevoegd. Alles was te kiezen via zijn website.
Ik wijs hem ook op het COC attest dat is opgemaakt op 16/02 terwijl ik maar akkoord ben gegaan met de bestelling op 23/02.
Er lag ook een hoeveelheid stof op de aanhangwagen wat volgens mij er op wijst dat deze ergens al een hele tijd in een stalling stond.

Ik wijs hem ook op onderstaande tekst dat op zijn website staat:

Afzien van de verkoop

Zoals de economische wet voorschrijft heeft de consument recht om gedurende 14 dagen af te zien van de aankoop indien de aanhangwagen op afstand is aangekocht. Wij aanvaarden enkel aanhangwagens die in fabriekstoestand zonder slijtage of gebruikssporen worden terug gebracht.


Nu wil de garagist hem ineens wil terugnemen, maar de BTW wil/kan hij niet terugbetalen en er komt een administratieve kost bij van 50€.

Wat klopt hiervan?


alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mar 2021 07:17

Ik neem aan dat men wel opties heeft bevestigd aan de standaard wagen die al bij hen stond? Als men die nu niet zomaar kan verwijderen en dus met die opties moet verkopen, begrijp ik dat men dat als speciaal gemaakt beschouwt.

Dat de opties via een configurator kunnen toegevoegd worden, lijkt me logisch. Dat is bij op maat gemaakte goederen dikwijls zo.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”