Garantie auto

Yakup
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Garantie auto

#1 , 01 mar 2021 00:19

Beste,

ik heb enkele maanden terug een auto gekocht garage, na 3 maanden deed de auto niks wat bleek verstuivers kapot. Omdat ik al mijn geld in auto heb gekosten heb ik er maar eentje laten vervangen( factuur aanwezig).
Ik heb contact opgenomen telefonisch en via whatsapp en aangetekend brief verzonden maar ze werken niet mee.
Tot ons verbazing kwamen we er ook achter dat op factuur datum een andere datum is vermeld( tijdens corona mochten ze geen auto verkopen!!). Ik heb een aangetekend brief verzonden geen reactie, ik heb een whatsapp bericht gestuurd geen reactie. Eenmaal aan de lijn ja 3 maanden later is niet onder probleem kreeg ik als antwoord terwijl er op de factuur duidelijk vermeld staat “ indien er kosten zijn mag de auto terug gebracht worden.”
Nou vind ik het behoorlijk raar dat ze zo iets vermelden... als je zeker bent van je zaak dat de auto volledig in orde is zul je zo iets niet vermelden. En nu ben ik na 3 maanden al aan de beurt voor een grote onderhoud( richting de €900 bij de dealer).

Wat kan ik het best doen?
* Ik heb bewijs materiaal dat ze via 2ehans.be aangeven 16 nov dat we een afspraak gepland hebben om te bezichtigen en duidelijk staat dat we er zijn. Dus datum factuur klopt niet.

* Na 2 maanden grote onderhoud ( vermoed km terug laten draaien) en auto is kapot na 3 maanden.

Met vriendelijke groet,

naam verwijderd - JurecaBE - moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mar 2021 08:35

is dit in een garage dus handelaar gekocht of bij particulier ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 01 mar 2021 10:14

ik heb enkele maanden terug een auto gekocht garage, na 3 maanden deed de auto niks wat bleek verstuivers kapot. Omdat ik al mijn geld in auto heb gekosten heb ik er maar eentje laten vervangen( factuur aanwezig).
Op een auto gekocht bij een professionele handelaar heb je 1 jaar garantie.
Maar je moet die handelaar wel de mogelijkheid geven om de garantie na te komen.

De vervanging van de verstuiver is niet uitgevoerd door de verkoper, of met zijn toestemming neem ik aan ?

https://www.test-aankoop.be/mobiliteit/ ... e-garantie

(laatste paragraaf ...)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”