Ipad besteld maar wacht al meer dan 2 maanden

Imasurvivor
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Ipad besteld maar wacht al meer dan 2 maanden

#1 , 25 feb 2021 22:02

Via de Winterpromo van Telenet had ik een iPad besteld op 13/12/2020 en had ik meteen ook betaald. Na twee maanden wachten (terwijl belofte was: 4 a 6 weken) werd iPad geleverd aan PostNL, maar dan ben ik daar ook problemen tegengekomen. Track & trace klopte langs geen kanten, en uiteindelijk was pakket beschadigd verklaard en is retour gestuurd zonder ik het pakket heb kunnen zien. Er is nog veel gebeurd maar ik ga niet in detail...

Ik wil een soort vergoeding/compensatie van Telenet zodat ik toch een iPad kan kopen. Want als er sprake is van diefstal tijdens bezorgen zal Telenet heel de waarde krijgen van PostNL als schadevergoeding terwijl ik maar een gedeelte zou krijgen van Telenet als ik de iPad niet meer wil. Een medewerker van Telenet zei zelfs dat ze dit konden doen bij klanten die grote moeilijkheden hebben gehad tijdens levering van de iPad, ik geloof dat ik een van hen ben. Maar na een tweede gesprek wordt er gezegd dat compensatie toch niet mogelijk is...

Ik heb geen flauw idee hoe lang ik nog moet wachten, ondertussen ben ik dus 10 weken aan het wachten... En vroeg me af welke rechten ik heb als consument...

Ik zit nu ook vast bij Telenet wegens de restwaarde van de iPad die ik niet eens heb ontvangen.

Merci voor enige hulp, informatie...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 25 feb 2021 22:26

stel hun aangetekend in gebreke en verzoek hen u alsnog de ipad te leveren binnen de 2 weken.

dat zij problemen hebben met de transport dienst doet de overeenkomst met u niet teniet.

als zij niet of negatief reageren binnen die 2 weken, klacht indienen bij de ombudsman voor telecommunicatie

Imasurvivor
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2021 22:41

Ter attentie van welk dienst zou ik dat aangetekend brief best sturen?

Reclame

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 feb 2021 09:31

Stel voor hem zelf te gaan afhalen in een Telenet winkel of centrum.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#5 , 26 feb 2021 10:07

Ter attentie van welk dienst zou ik dat aangetekend brief best sturen?
gewoon naar hun hoofdzetel sturen in mechelen.

komt dan wel bij de juiste dienst/personen terecht.

als ze dan niet of negatief reageren heeft u bewijs voor bij de ombudsdienst voor telecommunicatie dat u het probleem zelf al heeft proberen oplossen.

Terug naar “Consumenten Koop”